تاکید روسیه بر تشکیل ارز واحد اورآسیا

نخست‌وزیر روسیه در شرایطی که کشورش تحت شدیدترین تحریم‌های مالی غرب قرار دارد بر افزایش همکاری میان نظام‌های پرداخت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و راه اندازی ارز واحد اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از تاس، میخائیل میشوستین روز جمعه در یک کنفرانس محلی درباره همکاری الکترونیکی اعلام کرد: توسعه همکاری بین نظام های پرداخت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند انتقال سرمایه بین اعضا را تسهیل کند.

وی افزود: ضروری است برای تسهیل انتقال سرمایه بین ۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، همکاری ها بین نظام های پرداخت این کشورها افزایش یابد.

تعهد انگلیس و استرالیا بر مقابله با همکاری نظامی روسیه و ایران

این مقام روس، افزایش همکاری بین نظام های پرداخت کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به نفع شهروندان و کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای خرد و متوسط ارزیابی کرد.

اعمال تحریم‌های مکرر و نگران کننده آمریکا علیه دولت های دیگر از ایران و کره شمالی گرفته تا روسیه، چین و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی موجب شده است تا اکثر کشورها از جمله منطقه اوراسیا بیش از پیش به فکر یکپارچه کردن نظام های پرداخت و ایجاد پول واحد شوند.

به باور کارشناسان، ایجاد نظام پول واحد در منطقه اوراسیا برای مبادلات تجاری نوعی مقابله با حاکمیت دلار و سیاست‌های یکجانبه امریکا در جهان به شمار می‌آید.

در سال‌های اخیر آمریکا تحریم‌های زیادی را علیه ایران و روسیه اعمال کرده و این مساله می‌تواند در آینده شرکت‌های بیشتری را در بر بگیرد. پیشتر شماری از کشورهای منطقه اوراسیا از جمله وزارت اقتصاد روسیه پیشنهاد راه اندازی یک ارز دیجیتال منطقه‌ای را میان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا مطرح کرده بود.

راه اندازی ارز دیجیتال نه تنها مشکل تبادلات مالی کشورهای اوراسیا را حل و فصل می‌کند، بلکه به ایجاد یک سیستم پرداخت بین المللی مستقل از دلار برای مبادلات کمک خواهد کرد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و اعضای آن شامل ۵ کشور بلاروس، قزاقستان، روسیه، ارمنستان و قرقیزستان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =