کسینجر: آمریکا اتحاد کافی برای مقابله با چالش‌های مدرن را ندارد

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نسبت به عدم وجود اتحاد در کشورش در ضمن مواجهه با چالش‌های مدرن هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سخنرانی در یک گردهمایی به مناسبت صدودوازدهمین سالروز تولد رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا هشدار داد، آمریکا همزمان با مواجهه با چالشهای مدرن دچار عدم وحدت در داخل خود است.

آمریکا: در شناسایی بالن‌های چینی شکست خوردیم

کیسینجر 99 ساله که در کتابخانه و موزه ریاست جمهوری رونالد ریگان با کمک دو مرد جوان به روی تریبون آمد در سخنرانی خود به بحران اوکراین و "عدم وجود نشانه‌ای از فروکش کردن این بحران‌" اشاره و همچنین درباره توسعه هوش مصنوعی به عنوان پدیده‌ای "که در حال تغییر دادن آگاهی خود بشر است" صحبت کرد.

کیسینجر بیان داشت: "امروز ما مجددا گرفتار شکاف داخلی و بی نظمی بین‌المللی بر سر اینکه چه کسی هستیم و از چه چیزی حمایت می‌کنیم شده‌ایم. کار ما برای فراهم آوردن انسجام داخلی لازم به منظور مواجهه با چالشهای پیش رویمان سخت است."

او همچنین در ادامه از "بلندپروازی‌های چین" و وضعیت خاور میانه صحبت و تاکید کرد، در این منطقه ریسک "توسعه ویرانگرترین تسلیحات جهان" وجود دارد.

او  همچنین بر اینکه بحران اوکراین هنوز نشانی از فروکش کردن نداشته و این که هوش مصنوعی در حال تغییر دادن به آگاهی بشر است تاکید کرد.

کیسینجر اظهار کرد: "هر یک از این تحولات حال حاضر نیازمند ترکیبی از قدرت و آشتی است."

به ادعای این وزیر خارجه اسبق آمریکا، رونالد ریگان "بهتر از هر کس می‌دانست چطور عناصر قدرت و عناصر آشتی را ادغام کند."

انتهای پیام/

کد خبر: 1170507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =