تشریح معادله تعیین قیمت دلار / چرا مردم به خرید ارز روی می‌آورند؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: این روزها بازار ارز،‌ طلا و سکه به دلیل تورم موجود داغ‌تر از همیشه شده است و مردم برای فرار تورم به خرید دلار روی می‌آورند.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره آخرین وضعیت بازار ارز اظهار کرد: بازار ارز از دو عامل عرضه و تقاضا تشکیل می‌شود. تقاضا برای ارز به سه عامل واردکنندگان رسمی کالا و خدمات، خروج سرمایه و انگیزه سوداگری بستگی دارد.

بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۲ وضعیت خوبی نخواهد داشت / افزایش ۱۸ برابری حجم نقدینگی در طول یک دهه

وی با بیان اینکه مردم برای فرار تورم به سمت خرید دلار روی می‌آورند،‌ گفت: این روزها بازار ارز،‌ طلا و سکه به دلیل تورم موجود داغ‌تر از همیشه شده است و انگیزه سوداگری در اقتصاد کشور بیش از گذشته نمایان است. اکثر افرادی که ارز خریداری می‌کنند نه قصد سفر به کشور خارجی دارند و نه می‌خواهند سرمایه خود را از کشور خارج کنند، بلکه تنها هدف آنان سرمایه گذاری است.

کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه ارز،‌ تصریح کرد: عرضه ارز از دو گروه صادرکنندگان کالا و خدمات و ورود سرمایه تشکیل می‌شود. ورودی و خروجی بازار ارز تعیین کننده این است که قیمت ارز به کدام سمت می‌رود؛ در حال حاضر ورودی و خارجی بازار ارز هماهنگی ندارد.

صفاری بیان کرد: هر آنچه که اختلاف نرخ ارز بانک مرکزی و بازار آزاد بیشتر شود، انگیزه سوداگری نیز بیشتر می‌شود و تورم نیز بر تمامی این اتفاقات و نوسانات اخیر تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =