درخواست امیرعبداللهیان برای گسترش همکاری‌های ایران و عراق در سطح مجالس قانونگذاری

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس مجلس عراق توسعه و پیشرفت عراق را برای ایران بسیار مهم دانسته و خواستار گسترش همکاری‌های دو ‌کشور به ویژه در سطح مجالس قانونگذاری شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه، سوم اسفندماه در دیدار با "محمد الحلبوسی"، رئیس مجلس عراق ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دو کشور، همکاری‌های منطقه‌ای تهران - بغداد را پر شتاب و اثر گذار دانست.

امیرعبداللهیان: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب مجدد الحلبوسی به عنوان رئیس مجلس این کشور را تبریک گفته و از اعزام چندین نماینده مجلس عراق به همایش زنان تاثیرگذار که به ابتکار همسر رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، تشکر نمود.

امیرعبداللهیان توسعه و پیشرفت عراق را برای ایران بسیار مهم دانسته و خواستار گسترش همکاری‌های دو ‌کشور به ویژه در سطح مجالس قانونگذاری شد.

وزیر خارجه کشورمان از پیشرفت تهیه سند جامع همکاری‌های دوجانبه ابراز خرسندی نموده و از این سند به عنوان نقشه راه بلند مدت دو کشور نام برد.

امیرعبداللهیان توسعه همکاری‌های ترانزیتی و به ویژه احداث خط آهن شلمچه - بصره و کرمانشاه- بغداد را گام موثری در توسعه هرچه بیشتر مبادلات اقتصادی و تجاری دانست.

محمد الحبوسی نیز در این ملاقات ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه، از دیدارهای مهم امیرعبداللهیان با مقامات عراق ابراز خرسندی نمود.

رئیس مجلس عراق با ابراز امیدواری جهت انجام سفر جناب آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به بغداد، گسترش هرچه بیشتر روابط بین پارلمانی را جزو اولویتهای مجلس عراق دانست.

در ادامه گفتگوها، طرفین به بررسی وضعیت منطقه‌ای پرداختند.

در پایان نیز، رحیمی، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابلاغ سلام قالیباف، رئیس مجلس شوای اسلامی ایران به همتای عراقیش، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت افزایش تعاملات بین المجالسی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =