آمریکا: تعامل نظامی با چین ضروری است

وزارت دفاع چین در واکنش به انهدام بالون این کشور از سوی ایالات متحده، پاسخگوی تماس‌های طرف آمریکایی نیست و به گفته کاخ سفید تداوم این روند مشکل ساز خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از ان بی سی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بر اهمیت حفظ کانال‌های ارتباط نظامی با چین تاکید و این اقدام را برای حفظ ثبات ضروری توصیف کرد.

وی در توضیح این مطلب افزود: به دفعات گفته ایم که نیازمند حفظ کانال‌های ارتباط نظامی برای پرهیز از تنش و اشتباه هستیم و این مایه تاسف است که وزارت دفاع چین از پاسخ به تماس‌های «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امتناع می‌کند.

امیرعبداللهیان: دستیابی به توافق با آمریکا ممکن است؛ اگر ریاکارانه برخورد نکنند

البته، به گفته سالیوان، تماس‌های سطح بالا میان واشنگتن-پکن همچنان برقرار است و هفته گذشته نیز در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، دیداری میان «آنتونی بلینکن» وزیر دفاع آمریکا و «وانگ ئی» رئیس دفتر روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انجام شد.

سالیوان در این رابطه گفت: این طور نیست که همه کانال‌های ارتباطی با چین قطع شده باشد، اما ما در سطح نظامی تعاملاتی را که برای تضمین ثبات ضروری است، نداریم.

تنش در روابط نظامی دو کشور بعد از آن افزایش یافت که آمریکا در تاریخ ۴ فوریه، بالون چینی را که به اشتباه وارد حریم هوایی ایالات متحده شده بود، منهدم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =