عراق: افزایش واردات گاز از ایران در حال بررسی است

سخنگوی وزارت برق عراق گفت که کشورش در حال مذاکره با تهران برای افزایش صادرات گاز به عراق است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزارت برق عراق امروز دوشنبه از وجود مذاکرات بین بغداد و تهران برای افزایش صادرات گاز ایران به عراق خبر داد.

احمد العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق به بغداد الیوم گفت: به عنوان بخشی از تمهیدات و آمادگی‌ها برای تابستان آینده، عراق در حال مذاکره با طرف ایرانی برای افزایش صادرات گاز پس از کاهش شدید آن است که در نتیجه آن پنج تا شش هزار مگاوات از تولید انرژی کاسته شده بود.

سرلشکر سلامی: سپاه آماده آموزش نیروهای مسلح عراق است

وی تصریح کرد: وزارت برق عراق به طور جدی و واقعی تلاش می‌کند تا در تابستان پیش رو انرژی الکتریکی را به شکلی عالی در اختیار عراقی‌ها قرار دهد و برای این کار تلاش می‌کنیم تا صادرات گاز ایران را افزایش دهیم، بخصوص که اکثر نیروگاه‌های عراق با گاز کار می‌کند وهر گونه کمبود گاز بر عملکرد نیروگاه‌ها تأثیر می‌گذارد.

بغداد الیوم  به نقل از یک منبع آورده است که پمپاژ گاز صادراتی ایران به عراق با ظرفیت  هفت میلیون متر مکعب در روز از سر گرفته شده است که البته کمتر از میزان توافق شده ۳۵ میلیون مترمکعب است و این گاز مستقیماً به ایستگاه بسمایه در بغداد می‌رسد که روزانه به ۲۱ میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد تا بیش از چهار هزار مگاوات برق تولید کند.

این منبع با اشاره به اینکه این مقدار فقط برای یک سوم نیاز کافی است، تاکید کرد که فعالیت سه نیروگاه الصدر، التاجی و المنصوریه که مجموع بهره وری آنها به بیش از ۱۲۰۰ مگاوات می‌رسد به دلیل کمبود گاز طبیعی متوقف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =