افزایش ۲ برابری شرکت‌کنندگان کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد نجف آباد

مسئول برگزاری سومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از افزایش 2 برابری تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها خبر داد.

محمد سورانی مسئول برگزاری سومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  عنوان کرد: سومین دوره مسابقات ملی کرسی‌های آزاد اندیشی در اسفند ماه برگزار شد. تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد ۱۰۰ تیم در محورهای مختلف و حدودا دو برابر سال قبل بود.

کرسی‌های آزاداندیشی، زمینه‌ساز تضارب آرا و مطالبه‌گری نسل جوان

وی افزود: ۴۰۰ دانشجو در قالب ۱۰۰ تیم ۴ نفره در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند و ۵۰ کرسی در محورهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد. مرحله استانی طی روزهای ۸ الی ۱۰ اسفند آغاز شد و فینال انتخابی مرحله کشوری آن، برای تیم‌هایی که امتیازات نزدیکی داشتند ۱۸ اسفند به پایان می‌رسد.

سورانی با اشاره به اقدامات واحد نجف آباد پیش از آغاز رقابت‌ها بیان کرد: امسال برای ارتقاء کیفیت کرسی‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تقویت توانمندی، متناسب با هر محور و کارگاه فن بیان را طراحی و برگزار کردیم. درنهایت آنچه در طول برگزاری کرسی‌ها مشاهده شد، ارتقاء سطح کیفی تیم‌ها و تغییرات چشم‌گیر در مباحثه و مناظره شکل گرفته میان شرکت‌کنندگان بود.

مسئول برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد نجف آباد ضمن اشاره به فراهم شدن بستر گفت‌وگوی منطقی و مستدل در کرسی‌های آزاداندیشی گفت: از اهداف برگزاری این دوره از کرسی‌ها فراهم کردن بستری برای آموزش فن مناظره کردن، شیوه‌ی صحیح مباحثه کردن با استدلال و نپذیرفتن سخنان بدون استدلال و استناد موثق است.

وی ادامه داد: از تیم‌های شرکت‌کننده در محورهای مختلف مجموعا ۸ تیم به مرحله کشوری راه می‌یابند. مرحله‌ کشوری در اردیبهشت و خرداد سال ۱۴۰۲ و احتمالا در شهر تهران برگزار خواهد شد.

سورانی درباره‌ی ویژگی جدید این دوره از مسابقات اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جدیدی که در این دوره و در مرحله استانی کرسی‌ها اتفاق افتاد، تنوع بیشتر و طیف گسترده‌تر موضوعات و پیشنهاد موضوع از سوی تیم‌های شرکت‌کننده بود. چنانچه دو تیم موافق  مخالف در خصوص موضوعی به توافق می‌رسیدند پس از اعلام موضوع به تهران و دریافت تاییدیه آن موضوع نیز در لیست موضوعات انتخابی قرار می‌گرفت.

خبرنگار: فاطمه لنشی زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1173940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =