«آتش و باد» روایتی در دل تاریخ / سریالی که با عشق، آتش خشم را شعله‌ور می‌کند

«آتش و باد» روایتی در دل تاریخ است که عشق، آتش خشم را شعله‌ور می‌کند. این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه پیدا می‌کند و همزمان پرداخت‌هایی به فراز و فرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، یکی از سرگرمی‌های که مردم از دیرباز برای ایام نوروز داشته‌اند، تماشای مجموعه‌های تلویزیونی بوده است. رسانه ملی همزمان با آغاز سال نو، پخش سریال‌های جدیدی را آغاز خواهد کرد که هدفشان فراهم آوردن ساعاتی خوش برای مردم است.

به همین دلیل، در این مطلب به معرفی «آتش و باد» که یکی از سریال‌های نوروز ۱۴۰۲ است، پرداخته‌ایم.

احتمال ساخت فصل دوم سریال آتش و باد/ همکاری با مجتبی راعی تجربه دلنشینی بود

«آتش و باد» روایتی در دل تاریخ است که عشق، آتش خشم را شعله‌ور می‌کند. این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه پیدا می‌کند و همزمان پرداخت‌هایی به فراز و فرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد.

سریال «آتش و باد» محصول مرکز سیما فیلم و با تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است که در ۵۸ قسمت به عنوان سریال نوروزی شبکه سه سیما از آخرین جمعه امسال ۲۶ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن رفت.

ابتدا قرار بود این سریال در ۴۵ قسمت ساخته شود اما پخش آن به‌عنوان یک سریال مناسبتی که باید در عید نوروز روی آنتن برود، باعث شد تا زمان هر قسمت کوتاه شود و تعداد قسمت‌های آن افزایش پیدا کند. این سریال تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

محمود پاک‌نیت، حسین محجوب، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی و بیوک‌میرزایی برخی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

آتش و باد

جالب است بدانید، ساخت ۵ فصل از سریال «آتش و باد» پیش بینی شده است. اما در حال حاضر، تنها ساخت یک فصل آن به اتمام رسیده و تولید فصل‌های دیگر این سریال به بازخورد مردم  پس از پخش آن و درخواست صدا و سیما برای ساخت فصل های بعدی، بستگی خواهد داشت.

در خلاصه داستان مجموعه «آتش و باد» آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.»

کارگردان سریال جشن سربرون

مجتبی راعی متولد سیزدهم اسفند ماه سال ۱۳۳۶ در شهر دهق اصفهان است. او تحصیلات مقدماتی خود را در همان جا گذراند. پس از پایان تحصیلات مقدماتی وارد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر شد و در رشته کارگردانی سینما فارغ‌ التحصیل گردید.

در حال حاضر مجتبی راعی ساکن تهران است و  در کنار کارگردانی و نویسندگی به تدریس کارگردانی نیز مشغول است.

از ساخته‌های این کارگردان می‌توان به فیلم‌های ترنج (۱۳۹۱)، عصر روز دهم (۱۳۸۷)، سفر به هیدالو (۱۳۸۴)، صنوبر (۱۳۸۰)، جنگجوی پیروز (۱۳۷۷)، تولد یک پروانه (۱۳۷۶)، غزال (۱۳۷۴)، جای امن (۱۳۷۲)، تونل (۱۳۷۱)، تابستان ۵۸ (۱۳۶۸) و انسان و اسلحه (۱۳۶۷) اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 13
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      حیف این فیلم که با نحوه پخشش مخاطبانش رو عصبی و دفع میکنه..
      • Azhdari IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
        1 7
        کلا جعل تاریخ هست انگار از یه قاره دیگه داره حرف میزنه اسامی عجیب و منطقه و طایفه عجیب تر کلا دروغ و دونگ ....
    • کورش عباسی نیا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      4 0
      با سلام و احترام من سریال آتش و باد را به شعر در آوردم . می خواستم با نویسنده یا کارگردان سریال صحبت کنم . لطفاً راهنمایی کنید.
    • دریک وند IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
      1 4
      این فیلم مشخصا درباره لرهای جنوبه ولی نمی دانم اسامی نامربوط اینها از کجا آمده
      • سمیرا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
        2 0
        این فیلم تماما پوشش و فرهنگ لری داشت،که شامل مناطق گسترده از لرتباران کشور از بوشهر گرفته تا بخشی از همدان)ملایر و نهاوند و...)اما چرااااااا عنوان نمیشه از تاریخ قوم اصیل لر برگرفته شده؟!!!!!!!!مثل نون خ که کرمانشاهی بودن و لک زبان،(البته به اشتباه کرد نامیده میشن،چون پوشش گلونی(سربند مخصوص لری) و با لهجه لکی حرف میزنن و روزگاری تحت حکومت اتابکان لر بودن و جز لرستان،چه بسا هنوز هم بخشی از لرستان لک زبان هستن و بعنوان زیر شاخه لر محسوب میشن،یا گیلدخت که کاملا مشخصه فرهنگ شمالی داشت و مردم شمال کشور)چرا نوبت قوم لر میرسه،اصلا عنوان نمیشه چه وقایع و کارهای بزرگی تو تاریخ ایران رقم زدن و مقابل بیگانه وایسادن و...متاسفم برای کارگردان های دزد بی سواد و البته دزد فرهنگها بویژه لری.. امیدوارم روزی فیلم لری به گویش لری ،مثل کرد و گیلک و...ضبط و پخش بشه،که بسیار فهم ساده ای داره و روان،برای کل کشور تو تلویزیون پخش بشه،که مردم رو به خطا نندازن و وقتی گلونی تو سر زنان و کنر مردان و..بسته میشه،بدونن لر هستن نه کرد،و این دو قوم کاملا پوشش متفاوت دارن....
    • فرشید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      2 2
      جعل تاریخ میباشد واقعیات ایل قشقایی رو در شیراز و پهنای استان فارس که چقدر با انگلیسی و روسی ها درگیر بودند رو جعل کردید بعد خیلی راحت هم کارگردان اسم ایل بهار رو گذاشته پوستان خیلی مسخره س
      • سانی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
        0 1
        با مخفی کردن اصالت قوم و گویش ها،فرهنگهارو قاطی میکنن..و ریشه یه قوم اصیل رو به سلیقه خودشون خدشه دار میکنن... چرااااااا وقتی پهنه قوم لر از نهاوند و ملایر از همدان تا بوشهر هست،لباس و آداب لری رو استفاده میکنن اما از گویش شیرین اونها استفاده نمیشه؟!!!!!!! مثل فیلم های گیلکی و کردی و ..... اف به نویسندگان و کارگردانان دزد فرهنگها،که مخفی میکنن از چه قومی و تاریخ کجارو به نمایش میگذارن...و کم هم نیستن،مثل سریال ایل دا که دامنه کوه مخمل کوه ضبط شده،اما به زبان فارسی،و به نام کل مردم غرب)و بدون اشاره به اینکه غرب کشور غیور مردان و زنان لر هستن،و مردم به خطا میفتن،اینها چه قومی هستن!و بعضا به اشتباه کرد میدونن..واقعا جای تاسف داره،که قومیت ذکر نمیشه،تا برهمه مشخص بشه ارزش یه قوم،و فقط تهمت و ناروا بارشون نکنن..
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      تاریخ دقیق و واقعیست اما اسامی بر حسب صلاحدید واقعی نیستن. استان فارس تاریخ غنی و قوی داره که انتظار می‌ره تهیه کنندگان و کارگردانان بیشتر به این تاریخ کهن توجه کنند تا هم تاریخ رو به مردم بشناسونن و هم از بعد سینما و سریال از استان های دیگه خاصه استانهای شمالی عقب نمونن.
    • رضا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      راعی کارگردان با ارزش و کاربلدی ست اما متن این سریال مضحکه ست از لحاظ جمیع جهات و به خصوص ادعای تاریخ که آن را یدک می کشد. برای ایجاد جذاببت همه کاراکترها پشت وارو می زنند به وقت نیاز و با تغییرات ۱۸۰ درجه ای. هیچ شخصیتی در این کار وحود ندارد. همه سطحی و تیپ وار و نازل
    • حسن موحدی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      2 0
      سریا ل وقایع تاریخ دوره قاجار وپهلوی را باز گو می کند وشمه ای از جنایات روباه پیر که هنوز هم آثار آن در ایران وجود دارد دقیقٱ شرح حال جامعه دو دوره ذکر شده است آنهایی که سن ۷۰ سالگی را رد کرده اند وعشایر جنوب بختیاری وبویراحمدی بوده اند سریال درک می کنند اسامی انتخاب شده مثل سرخو و بهادر ؤوووهمین حالا هم وجود دارد
    • سعید IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
      0 0
      یعنی مسخره تر از این سریال هم میشه باشه شر و ور کامل گند زدن تو تاریخ یه خنگ به اسم بهادر رو به عنوان قهرمان ملی نشون دادن طرف هیچی بارش نبود همش گند میزد بعد شد قهرمان ملی
    • منصوره آیت الهی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      0 0
      با عرض سلام و خسته نباشید از تماشای سریال آتش و باد بی نهایت لذت بردم بسیار زیبا ساخته شده بود. تشکر میکنم از جناب مجتبی راعی و همه دست اندرکاران ساخت این سریال و بازیگران که بسیار زیبا نقش آفرینی کردند. اگر امکان دارد منابعی که سریال بر اساس آن ساخته شده را بصورت مکتوب در اینجا درج شود، منظورم همان منابعی است که در تیتراژ قسمت آخر نشان داده میشود،
    • ایلدا IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 1
      خواهش میکنم،پیامم رو پخش کنید تا کارگردانان ببینن چه آسیبی به اقوام میزنن..سریال آتش و باد کاملا از فرهنگ اقوام لر استان فارسه،چرا از کلمات و گویش شیرین لری استفاده نمیکنن،چرا قوم لرراینقدر مظلومه،جون داده برا کشور اما وقتی مستندی میخواد ساخته بشه،هیچ اشاره ای نمیشه که این اقوام با همه وجودشون پشت کشور هستن،و فقط اخبار توهین آمیز منتشر نشه..