تغییر ذائقه مخاطبان تلویزیون / دلیل بی‌توجهی مسئولان به آثار طنز و کمدی چیست؟

ورود ماهواره و اینترنت به زندگی مردم توانسته در تغییر ذائقه و سلیقه مخاطبان تلویزیونی نقش زیادی داشته باشد و همین مسئله باعث شده که رسانه ملی دیگر مانند گذشته مخاطب نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در سال‌های اخیر ورود ماهواره و اینترنت به زندگی مردم توانسته در تغییر ذائقه و سلیقه مخاطبان تلویزیونی نقش زیادی داشته باشد و همین مسئله باعث شده که رسانه ملی دیگر مانند گذشته مخاطب نداشته باشد و در این زمینه ضعف‌های زیادی داشته باشد. در همین زمینه دست‌اندرکاران و بازیگران نظرات متفاوتی مطرح می‌کنند و برخی یکی از دلایل آن را کمبود آثار کمدی و طنز در تلویزیون می‌دانند.

نقش پررنگ مافیا در تلویزیون/ حرفه‌ای‌ها وارد شبکه نمایش خانگی شده‌اند

تا جایی که، افشین سنگ‌چاپ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز می‌گوید: چیزی که در حال حاضر شاهد هستیم اینکه دیگر فیلمنامه‌‎های ملودارم مانند گذشته مورد پسند مخاطب نیستند و اگر بخواهیم مخاطب را پای تلویزیون نگه داریم باید همانند دهه ۸۰ طنزهای شبانه را نیز در برنامه‌های تلویزیون بگنجانیم.

بازیگر سریال ستاره‌های سربی با اشاره به ریزش مخاطب در تلویزیون تاکید می‌کند: حرف ما و مردم یکی است و می‌خواهیم کاری انجام دهیم که مردم را راضی نگه داریم و این مدیران بالادستی و تصمیم‌گیرندگان هستند که باید فکری به حال این موضوع بکنند و همین موضوع باعث می شود که مخاطبان به شبکه‌های خارجی و ماهواره آورند.

سنگ چاپ در پایان درباره نحوه عملکرد مدیریت جدید صدا و سیما عنوان کرد: هنوز نمی‌توان در این باره چیزی گفت، چرا که ارزیابی از عملکرد مدیریت جدید زمانی اتفاق می‌افتد که شما با حجمی از تولیدات روبرو باشید، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، بنابراین فکر می‌کنم که هنوز برای ارزیابی عملکرد مدیریت جدید زود است.

برخی دیگر نیز جای خالی بزرگان طنز و کمدی در تلویزیون را عامل دور شدن تلویزیون از چنین سریال‌هایی می‌دانند.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون هم در گفت‌وگویی عنوان کرده که در حال حاضر جای کمدی‌هایی که رضا عطاران و مهران مدیری می‌ساختند، در تلویزیون خالی است. رضا عطاران که دیگر در تلویزیون نیست، در نویسندگی‌، کارگردانی و شناخت کمدی، مهارت بالایی دارد، مهران مدیری هم این مهارت‌ها را دارد و با استفاده از این توانایی‌ها طنزهای بسیار زیبایی را روی آنتن تلویزیون می‌بردند. حالا هم ما متوجه کمبود کمدی در تلویزیون می‌شویم چون درگذشته، هر شب یک سریال کمدی خوب می‌دیدیم. اما ناگهان این کارگردان‌ها از تلویزیون رفتند و ساخت چنین سریال‌هایی منتفی شد. 

وی می‌گوید: حتی برخی از نویسنده‌های خوب هم دیگر در تلویزیون نیستند. به طور مثال؛ برادران قاسم‌خانی، وارد هر کاری که شدند، اثر جذابی را ساختند. یکی از همین آثار سریال «ساختمان پزشکان» با کارگردانی سروش صحت و نویسندگی برادران قاسم‌خانی است که یکی از متفاوت‌ترین و تاثیرگذارترین سریال‌های طنز تلویزیون به شمار می‌آید که پس از یک دهه هنوز هم مخاطب دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1175464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =