نقش مافیای پزشکی در اجرای نادرست تعرفه‌گذاری پرستاری

دبیرکل خانه پرستار گفت: چیزی حدود ۶۰۰ خدمت برای پرستاران تعریف شده که نزدیک به ۳۰۰ خدمت را چون تعرفه‌گذاری نشده است، پزشکان دریافت می‌کنند. بهتر بود که بعد از ۱۵ سال حداقل قانون را اجرا می‌کردند. این‌ها همه حاصل تلاش مافیای پزشکی است.

محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با انتقاد از نحوه اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری گفت: بدنه پرستاری کشور اساس تعرفه‌گذاری را قبول ندارند. آنچه اجرا شد با قانونی که در سال ۸۶ به تصویب رسید تفاوت بسیای دارد. ما یک سال پیش هم پیش‌بینی کرده بودیم که این شکل از اجرای تعرفه‌گذاری مشکل‌ساز خواهد بود.

استخدام ۲۰ هزار پرستار در آینده نزدیک

وی افزود: تعرفه‌گذاری براساس شاخص‌هایی است که باید مشخص شود خدمت ارائه شده چقدر برای فرد و بیمار خطر دارد، چقدر زمان می‌برد و ارائه دهنده خدمت چه تخصصی دارد.

شریفی‌مقدم عنوان کرد: قانونی که سال ۸۶ به تصویب رسیده براساس همین شاخص‌ها تعرفه را مشخص کرده بود اما یک سال پیش از اجرای تعرفه‌گذاری فعلی مدل سال ۸۶ را به طور کلی کنار گذاشتند و چیزی را اجرا کردند که براساس قانون نبوده و کارشناسی شده نیست.

وی ادامه داد: چیزی حدود ۶۰۰ خدمت برای پرستاران تعریف شده که نزدیک به ۳۰۰ خدمت را چون تعرفه‌گذاری نشده است، پزشکان دریافت می‌کنند. تعرفه‌گذاری که امروز اجرا می‌شود به این شکل است که در ازای هر تختی که توسط بیمار اشغال می‌شود، ۹۰ هزار تومان به پرستار تعلق می‌گیرد. نحوه توزیع هم نامناسب بوده است. بهتر بود که بعد از ۱۵ سال حداقل قانون را اجرا می‌کردند. این‌ها همه حاصل تلاش مافیای پزشکی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =