دیدار ایران و روسیه به تساوی کشید

مهاجم تیم ملی ایران در دقایق ابتدایی نیمه دوم دیدار با تیم ملی روسیه گل تساوی را به ثمر رساند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اولین ترکیب امیر قلعه‌نویی در تیم ملی برای بازی با روسیه در حالی اعلام شده که او در غیاب چند ستاره تأثیرگذار خود، ترکیبی هجومی برای این جدال دوستانه انتخاب کرده است. سرمربی تیم ملی حالا به وعده‌ای که داده بود، عمل کرده و به‌دنبال نمایشی رو به جلو برای تیم ملی ایران است.

کارشناسان روسی چه نظری درباره بازی با تیم ملی ایران دارند؟

با تصمیم سرمربی جدید تیم ملی، علیرضا بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان شماره یک انتخاب شده و وظیفه حراست از دروازه‌ را جلوتر از حسینی، نیازمند و پورحمیدی برعهده گرفته است.

خط دفاع مدنظر امیر قلعه‌نویی نیز چهار نفره خواهد بود. به‌طوری‌که شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان به‌عنوان مدافعان مرکزی شناخته می‌شوند. رامین رضاییان در سمت راست و احسان حاج‌صفی در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفته‌اند.

یک خط جلوتر اما، زوج جدیدی توسط کادر فنی تیم ملی تشکیل شده است و سعید عزت‌اللهی و امید نورافکن دو هافبک دفاعی تیم ملی مقابل روسیه خواهند بود.

اما انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی برای بخش هجومی تیم ملی، جذاب‌ و جدید است و او سعی کرده از بازیکنان پرسرعت، تکنیکی و البته مهاجمانی که قدرت تمام‌کنندگی بالایی دارند، استفاده کند.

به نظر می‌رسد که محمد محبی و مهدی طارمی، به‌عنوان وینگر راست و چپ، وظایف مهمی را از قلعه‌نویی دریافت کرده‌اند و هم‌چنین علی قلی‌زاده در مرکز میدان و در پست پشت مهاجم ایفای نقش می‌کند.

تک‌مهاجم تیم ملی نیز با توجه به غیبت سردار آزمون در این اردو، شهریار مغانلو است و باید دید چه نمایشی در اولین مسابقه جدی خود در رده ملی خواهد داشت.

جزییات بازی در ادامه آمده است:

روز: پنجشنبه
تاریخ: ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
ساعت: ۲۰:۳۰
استادیوم: آزادی
داور وسط: ایلگیز تانتاشف 
کمک ها: آندری تسپنکوف و تیمور گاینولین. داور چهارم: امیر عرب براقی

تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، شهریار مغانلو، حسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده، محمد محبی، امید نورافکن و رامین رضاییان
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تیم ملی روسیه:

روسیه : ماتوی سافونوف، ویاچسلاو کاراوایف، روسلان لیتوینوف، ماکسیم اوسیپنکو، دانیل خلوسویچ، دالر کوزیایف، دانیل گلبوف، آنتون میرانچوک، آرسن زاخاریان، نیکولای کوملیچنکو، آنتون زینکوفسکی
سرمربی: والری کارپین

شرح گل:

دقیقه ۲۸- روسیه یک - ایران صفر (آنتونی میرانچوک)؛ زینکوفسکی بازیکن ریز نقش و تکنیکی روسیه پس از دریبلی که داشت، توسط سعید عزت‌اللهی در محوطه جریمه سرنگون شد و داور ازبک مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. میرانچوک نیز بر خلاف جهت حرکت بیرانوند با ضربه‌ای زمینی به سمت راست، گل اول مهمان را وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه ۴۷: ایران یک - روسیه یک (مهدی طارمی)؛ تیم ملی ایران با شروع طوفانی‌ای که داشت، در همان ابتدای نیمه با حرکت محمد محبی و سرنگونی او در محوطه جریمه صاحب یک ضربه پنالتی شد و مهدی طارمی با بغل پای محکم و مطمئن گل تساوی را وارد دروازه روسیه کرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۹- مهدی طارمی داخل محوطه جریمه، موقعیتی عالی برای گلزنی داشت که توپ او را مدافع روسیه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۰- ضربه سر مهدی طارمی از کرنر ارسالی توسط سعید عزت‌الهی، به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵- شوت خطرناک امید نورافکن از پشت محوطه جریمه، در اختیار دروازه‌بان روسیه قرار گرفت.

دقیقه ۱۸- ضربه سر خطرناک نیکولای کوملیچنکو از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- شوت سنگین و از راه دور محمدحسین کنعانی روی یک ضربه ایستگاهی را سافونوف با واکنشی به موقع برگشت داد.

دقیقه ۲۵- ضربه خطرناک دالر کوزیایف، کاپیتان تیم ملی روسیه از داخل محوطه جریمه در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۵۳- بغل پای خطرناک عزت‌اللهی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به دفاع روسیه از کنار دروازه به بیرون رفت و یک کرنر برای ایران به دست آمد.

دقیقه ۵۵- شوت خطرناک مهاجم روسیه از داخل محوطه جریمه را، بیرانوند به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۹- شوت فنی و خطرناک محبی از کنار دروازه روسیه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۱- محبی با سینه پاس استثنایی برای مهدی طارمی ارسال کرد اما ضربه مهاجم ایران در موقعیت ایده‌آل به بیرون رفت و گل دوم برای ایران به دست نیامد.

حاشیه:

*حدود ۱۰ هزار هوادار ایرانی با حضور در استادیوم آزادی به تشویق تیم ملی می‌پردازند.

*امیر قلعه‌نویی قبل از شروع مسابقه به سمت تماشاگران رفت و به ابراز احساسات آن‌ها واکنش نشان داد.

*بانوان ایرانی نیز حضور ویژه‌ای در استادیوم آزادی برای تشویق تیم ملی داشته‌اند.

*علیرضا جهانبخش، امیرحسین حسین‌زاده و مهدی ترابی به علت مصدومیت و سرماخوردگی و هم‌چنین حسین پورحمیدی و امین حزباوی پس از خط خوردن از لیست ۲۳ نفره، روی سکوهای استادیوم آزادی قرار دارند.

*حدود هزار تماشاگر روس در مقابل جایگاه وی آی پی ورزشگاه آزادی، اغلب به صورت ایستاده بازی را تماشا می‌کنند و مشغول انداختن عکس یادگاری و خوش و بش با یکدیگر هستند.

*والری کارپین، سرمربی تیم ملی روسیه با حرارت خاصی تیمش را از کنار زمین هدایت می‌کند و به تصمیمات اشتباه بازیکنانش، واکنش تندی نشان می‌دهد.

*آب و هوای ورزشگاه آزادی کاملا مطبوع و آماده برگزاری مسابقه است. در حالی که اگر تماشاگر بیشتری در استادیوم حضور پیدا می‌کرد، طبیعتا جو بازی جذاب‌تر می‌شد.

*نیمکت ذخیره‌های ایران، برای گرمکن پشت دروازه روسیه در نیمه دوم قرار دارند و با جدیت مشغول آماده سازی برای حضور در میدان هستند و باید دید ۶ تعویض تیم ملی مقابل روسیه، شامل چه نفراتی می‌شود.

*پس از گلزنی مهدی طارمی، وسلین دینکا مربی رومانیایی گلرهای ایران، بیشترین شادی را روی نیمکت انجام داد. با این حال سعید الهویی، دیگر دستیار قلعه‌نویی پس از گل به سمت محبی رفت و درباره نحوه جاگیری او در زمین صحبت کرد.

*بین دو نیمه، مسئولان از سر مشوقین تیم ملی تقدیر به عمل آورده و گوینده استادیوم از بانوان خواست برای زیبا شدن فضا، چراغ موبایل خود را روشن کنند.

*ورزشگاه آزادی در نظم کامل و با حضور جدی یگان انتظامی، میزبانی از روسیه را انجام داده است.

*عملکرد ایران در ۶۰ دقیقه ابتدایی و حملات متعدد روی دروازه حریف، رضایت هواداران را روی سکوها فراهم آورده. اگر چه به نظر می‌رسد تیم ملی احتیاج به طرفداران استادیوم برو و جدی و گرم‌تری دارد.

در حال حاضر در ورزشگاه آزادی بیشترین سر و صدا از جانب کسانی است با خود بوق به ورزشگاه آورده‌اند و چندان خبری از شعارهای هماهنگ برای تشویق ملی‌پوشان نیست.

*عملکرد داور ازبک مسابقه مورد اعتراض هر دو سرمربی قرار گرفت.

*اولین تعویض ایران، رضا اسدی آقای گل لیگ و بهترین بازیکن تراکتور بود که به عنوان مهاجم نوک، جانشین شهریار مغانلو شد.

*در دقیقه ۷۱ تصمیم اشتباه داور روی دادن یک توپ به تیم ملی روسیه، باعث عصبانیت قلعه‌نویی گردید و او دو قدم وارد میدان شد. پس از سرمربی تیم ملی، احسان حاج صفی نیز به سرعت سمت داور ازبک رفت و اعتراض تندی را علیه وی به نمایش گذاشت.

*با خروج احسان حاج صفی، بازوبند کاپیتانی ایرانی روی بازوی امیری بسته شد.

*پس از دو تعویض محرمی و زکی‌پور، سایر بازیکنان ایران که مشغول گرم کردن بودند به نیمکت بازگشتند. آن هم در شرایطی که هنوز ورزشگاه در عطش گل است.

*گوینده ورزشگاه تعویض‌ها را با صدای پایین و دو زبان اعلام می‌کرد و هیچ کس متوجه آن نمی‌شد!

*با از دست رفتن بهترین بخت تیم ملی در دقیقه ۹۰+۲، امیر قلعه‌نویی که از گل نشدن این فرصت به شدت ناراحت به نظر می‌رسید، زیر لب اقدام به غرولند کرد. یک دقیقه بعد فرصتی استثنایی باز هم برای ایران از دست رفت که سرمربی تیم ملی مشت‌های خود را به سمت آسمان برد و سپس شروع به تشویق بازیکنان حمله ور کرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

کد خبر: 1175565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =