ماجرای مجسمه عجیب در مشهد / اینترنت تلوبیون برای مشترکین مخابرات رایگان شد

ماجرای مجسمه عجیب در مشهد، رایگات شدن اینترنت تلوبیون برای مشترکین مخابرات، درگذشت احمد سمیعی و غیره از مهم‌ترین اخبار فرهنگی هفته‌ای بود که پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بسته فرهنگی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات فرهنگ و هنر کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع فرهنگی کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته که با اتفاقات زیادی روبرو بود، به موضوعاتی نظیر ماجرای مجسمه عجیب در مشهد، رایگات شدن اینترنت تلوبیون برای مشترکین مخابرات،درگذشت احمد سمیعی و غیره پرداخته شده است.

موسیقی در ایران باید از پایه درست شود / نبود آموزش در ذائقه شنیداری مشکل ایجاد می‌کند

مشترکین تمام سرویس‌های اینترنتی شرکت مخابرات ایران از نخستین ساعات روز سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ می‌توانند از سایت و اپلیکیشن تلویزیون تعاملی تلوبیون با اینترنت رایگان استفاده کنند.

تلوبیون به عنوان بزرگترین پلتفرم انتشار ویدیو حرفه‌ای در کشور با بیش از نیم میلیون محتوا، به حدود سی میلیون نصب رسیده و خدمات جامع پخش زنده، آرشیو و تعاملِ برنامه‌های صداوسیما را ارائه می‌کند.

کاربران تلوبیون در ایام نوروز می‌توانند از هزاران فیلم سینمایی، ده‌ها هزار اپیزود سریال‌های پخش شده از تلویزیون، پخش زنده به ۹۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی، دسترسی به آرشیو هزاران برنامه ترکیبی، مسابقات ورزشی و محتوای مربوط به کودکان (شامل تمام برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های پویا و نهال، برنامه‌های کودک تلویزیون، کارتون‌های روز دنیا و…) به صورت رایگان استفاده کنند.

اینترنت رایگان تلوبیون برای کاربران مخابرات از ۱ تا ۱۳ فروردین (تا پایان تعطیلات نوروزی) اجرا خواهد شد و طی آن امکان استفاده از تمام سرویس‌های تلوبیون شامل پخش زنده، آرشیو، تلوبیون پلاس و بخش ویژه کودکان بدون محاسبه ترافیک در پنل کاربری، فراهم خواهد بود.

سوءمدیریت بلای جان صنعت گردشگری 

یعقوب موسوی کارشناس گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت گردشگری در ایران اظهار کرد: ایران در چند سال اخیر در زمینه گردشگری عملکرد مناسبی نداشته و مسئولان نیز به این موضوع اهمیت زیادی نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هم در زمینه جذب گردشگر خارجی و هم در زمینه جذب گردشگر داخلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

موسوی افزود: وقتی گردشگر خارجی به ایران می‌آید انتظار دارد همان وضعیتی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد در ایران نیز وجود داشته باشد اما چنین نبوده و شرایط بسیار متفاوت است. متاسفانه وضعیت اینترنت و فیلترهایی که وجود دارد هم این مشکلات را دو چندان کرده است.

کارشناس گردشگری همچنین در ادامه با اشاره به مشکلاتی که سد راه گردشگران داخلی وجود دارد نیز عنوان کرد: علاوه بر مشکلاتی که برای جذب گردشگران خارجی داریم؛ مسائل سیاسی، اجتماعی اقتصادی و تورمی که بر جامعه حاکم است باعث شده تا در زمینه گردشگری داخلی نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشیم و مردم کمتر به سفر کردن رغبت نشان دهند.

ماجرای حواشی مربوط به مجسمه عجیب در مشهد چه بود؟

 از روز چند پیش، تصویری از یکی از المان‌های نوروزی شهر مشهد در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و افراد زیادی نسبت به نصب این المان  در میدان جانباز مشهد عکس‌العمل نشان داده‌اند، علی مسفاری دبیر جشنواره هنرهای شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: المان «رنج‌های مادرانه» از نوروز سال 1396 در میدان جانباز نصب بوده و تاکنون بازخوردهای مردمی خوبی هم داشته است.

مسافری  با اشاره به حواشی مطرح شده در این زمینه اظهار کرد: المان «رنج‌های مادرانه»، یکی از آثار منتخب ارائه شده از سوی هنرمندان به جشنواره استقبال از بهار سال 1396 است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای استقبال از بهار سال 96، توجه به خاطرات ماندگار و نوستالژیک بوده، گفت: قطعا افرادی که امروز دوران میان‌سالی را پشت سر می‌گذارند، با چنین صحنه‌هایی، آشنا بوده و خاطرات بسیاری برای آنها زنده می‌شود.

دبیر جشنواره هنرهای شهری شهرداری مشهد مقدس افزود: لذت و شور و نشاط در چهره مادر و فرزند، نشان از شوخ‌طبعی و بیانگر تلاش مادران برای تربیت فرزندان، حین کار و تلاش دارد.

مسافری تصریح کرد: این المان که در نوروز سال 1396 در میدان جانباز نصب شده، تاکنون بازخوردهای مردمی خوبی هم داشته و نصب و جانمایی آن مربوط به امسال نیست.

به نظر می‌رسد شهرداری مشهد نسبت به جانمایی این اثر باید تجدیدنظر می‌کرد البته عده‌ای در فضای مجازی نیز به دنبال شیطنت هستند و از این المان که مربوط به سال 96 است سوء استفاده ابزاری کرده‌اند.

احمد سمیعی درگذشت

احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری نوین ایران و از چهره‌های ماندگار در رشته ادبیات و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =