اوضاع نابسامان سینمای ایران/ محدودیت‌ها جلوی خلاقیت نویسندگان را می‌گیرد

اوضاع سینما این روزها چندان خوشایند نیست و وضعیت بی‌رونق آن را می‌توان از آمار فروش پایین فیلم‌ها دریافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، اوضاع سینما این روزها چندان خوشایند نیست و وضعیت بی‌رونق آن را می‌توان از آمار فروش پایین فیلم‌ها دریافت. هنرمندان نظرات متفاوتی در این باره مطرح می‌کنند تا جایی که برخی آن را به اوضاع بد اقتصادی نسبت می‌دهند.

فسیل صدرنشین گیشه/ آمار فروش فیلم‌های سینمایی در نوروز

آتش تقی‌پور دیگر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز می‌گوید: زندگی‌ها آن قدر سخت شده که یک خانواده ممکن است نتواند سینما را در بودجه مصرفی سالانه‌اش قرار دهد و در شرایطی به سر می‌بریم که حتی اگر بهترین فیلم هم نمایش داده شود مورد استقبال مخاطبان قرار نمی‌گیرد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به کناره‌گیری نویسندگان حرفه‌ای از عرصه سینما می‌گوید: مسئله این است که فیلمنامه‌نویس واقعیت‌ها را در جامعه می‌بینید اما به هنگام نگارش آنها دچار خودسانسوری می‌شوند که این امر باعث رخوت و کناره‌گیری‌شان می‌شود. وقتی افرادی که متخصص این کار هستند کناره‌گیری کنند افراد ضعیفی روی کار می‌آیند که تفکرات و تکنیک درستی نسبت به این حرفه ندارند و نتیجه آن می‌شود که مشاهده می‌کنیم و نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد اینکه ممیزی‌هایی که از مدیران بالادستی اعمال می‌شود جلوی خلاقیت نویسندگان را می‌گیرد.

نابسامانی‌های اقتصادی عامل فروش پایین فیلم‌ها

همچنین، همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت نابسامان سینمای ایران می‌گوید: نابسامانی‌های اقتصادی و افزایش دغدغه‌های مردم موجب فروش پایین فیلم‌ها و دوری آن‌ها از سینما شده است.

تنها فیلم‌های کمدی در گیشه موفق عمل می‌کنند

برخی هم تنها فیلم‌های کمدی را در گیشه موفق می‌دانند.

آزاده زارعی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در این‌باره می‌گوید: در حال حاضر آن‌قدر وضعیت سینما عجیب و غریب شده که هیچ فیلمی در گیشه موفق نیست مگر فیلم‌هایی که در ژانر کمدی ساخته می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سینمای ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و اگه مسئولان هر چه زودتر چاره‌ای برای حل این مشکلات نیندیشند در آینده‌ای نزدیک از همین سینمای ضعیف هم چیزی باقی نخوهد ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =