لاغری/تغذیه بعد از ورزش برای کاهش وزن

ورزش به صورت شگفت انگیزی بر لاغری بدن تاثیر می گذارد، در کنار ورزش تغذیه است که به امر کاهش وزن شما کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ورزش به طریق شگفت انگیزی به بدن شما کمک می کند. به عنوان مثال، تمرینات مقاومتی باعث افزایش قدرت و استقامت عضلانی می شود، کاردیو به پمپاژ کارآمدتر قلب شما کمک می کند و حرکات کششی می تواند آسیب ها را کاهش داده و انعطاف پذیری شما را افزایش دهد. علاوه بر این، ورزش می تواند کالری سوزی را برای برنامه کاهش وزن شما تسریع بخشد. اگر هدف شما کاهش وزن است، یکی از روش هایی که ممکن است در پیش بگیرید، محاسبه کالری مصرف شده در مقابل کالری سوزانده شده است.

راحت‌ترین راه برای لاغری چیست؟

غذاهایی که بعد از تمرین مصرف می‌کنید نیز می‌توانند بر پیشرفت شما تأثیر بگذارند؛ در حالی که ممکن است بعد از ورزش وسوسه شوید مستقیماً به حمام بروید، اما وقت گذاشتن برای تغذیه ریکاوری ضروری است.

تغذیه ریکاوری غذایی است که بعد از تمرین می خورید و به بدن شما کمک می کند انرژی را بازیابی و در صورتی که هدفتان کاهش وزن است، لاغر شوید. در ادامه این بخش به خوردنی های مفید بعد از ورزش با هدف کاهش وزن، اشاره خواهیم داشت.

تخم مرغ

تخم مرغ که منبع مناسبی از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است، یک انتخاب عالی برای بعد ورزش است. تخم مرغ حدود 80 کالری و 6 گرم پروتئین دارد که آن را به یک غذای سیرکننده تبدیل می کند و این می تواند اشتهای شما را در طول روز تنظیم کند و تعداد کالری مصرفی شما را کاهش دهد و به کاهش وزنتان کمک کند.

شیک پروتئین و پروتئین های غیر گوشتی

برای به حداکثر رساندن تلاش خود برای کاهش وزن، شیک یا پودرهای پروتئینی حاوی پروتئین آب پنیر را انتخاب کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از پروتئین آب پنیر به جای سایر کالری‌ها می‌تواند منجر به کاهش وزن و افزایش عضلات در همراهی با تمرینات قدرتی شود.

پروتئین های غیر گوشتی زیر نیز برای کمک به روند کاهش وزن شما کمک می کنند.

شیر
پنیر کوتاژ
ماست یونانی
تخم مرغ
توفو
هرچه بتوانید به طور موثرتری ذخیره گلیکوژن و تعداد کربوهیدرات خود را بازیابی کنید، دفعه بعد که در باشگاه مشغول تمرین هستید احساس انرژی بیشتری خواهید کرد.

مایعات

مایعات و سایر عواملی که به بدن در جذب مواد مغذی بعد از تمرین کمک می کنند هم جایگاه خاصی در این لیست دارند و در واقع یکی از دلایلی که چرا قبل، حین و بعد از تمرینات مقاومتی شدید آبرسانی به بدن ضروری است، بهبود روند جذب مواد مغذی است.

چربی های سالم

مطالعات نشان می دهد که گنجاندن نوعی چربی سالم در نوشیدنی یا غذای بعد از ورزش، ممکن است احساس سیری را پس از مصرف بهبود بخشد. پس از تمرین مقاومتی، باید ترکیبی از چربی، کربوهیدرات و پروتئین را برای نتایج مطلوب مصرف کنید که میتوان شامل موارد زیر باشد:

رژیم غذایی

کره بادام زمینی یا هر نوع کره آجیل دیگری
آووکادو
تنقلات و وعده های غذایی تقویت شده با دانه چیا یا دانه کتان
ماهی های چرب مانند سالمون یا ماهی تن
روغن زیتون فوق بکر، روغن آووکادو و روغن نارگیل
کربوهیدرات ها
مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش هایی که با هدف کاهش وزن انجام می شوند، نیز حیاتی است. کربوهیدرات هایی که شامل:

نان آرد کامل نان سبوس دار
برنج قهوه ای دانه بلند
سیب زمینی های شیرین
غلات کامل مانند ارزن، جو و کینوا هستند.
 

کد خبر: 1180091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =