ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی به دانشگاه‌ها/ حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲ حذف می‌شود

«ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی به دانشگاه‌ها، حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲ و برگزاری اولین آزمون زبان MSRT سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی به دانشگاه‌ها، حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲ و برگزاری اولین آزمون زبان MSRT سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه تهران ابطال نخواهد شد

از دیگر خبرهای آموزش عالی هفته گذشته می‌توان به «انتشار ۴۵۰ هزار مقاله ISI توسط ایران در ۲۰ سال گذشته، اجرای دور دوم طرح دستیار فناوری برای اشتغال دانش‌بنیان دانشجویان و انتشار کارت ورود به جلسه پنجاهمین دوره آزمون دستیاری» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی به دانشگاه‌ها  

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت بزرگداشت دهه سرآمدی آموزشی، پیامی صادر کرد. در پیام وزیر علوم آمده است؛«انتخاب دهه سرآمدی آموزشی با شعار «سرآمدی آموزشی، نیاز محوری و دانشگاه تمدن آفرین» نمایانگر توجه توامان آموزش عالی به حل نیازهای کشور در کنار نقش آفرینی در شکل گیری تمدن الهام بخش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی می‌باشد و همانا اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در آن نقش محوری دارند.

در پاسداشت این تلاش‌ها در دهه سرآمدی آموزشی (۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) بر آن هستیم که ضمن توجه عالمانه به راهکارهای تحقق هر چه بهتر سرآمدی آموزشی در کشور از استادان تلاشگر و برجسته آموزشی که در تحقق این امر مهم نقش کلیدی ایفا کردند، تقدیر و سپاسگزاری کنم.»

اجرای دور دوم طرح دستیار فناوری برای اشتغال دانش‌بنیان دانشجویان

امید رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم از اجرای دور دوم طرح دستیار فناوری با راهبری این معاونت و در راستای زمینه‌سازی برای اشتغال دانش‌بنیان دانشجویان در آینده نزدیک خبر داد. 

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به مشارکت و استقبال پرشور دانشجویان در طرح دستیار فناوری، گفت: در دوره اول این طرح که در اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به کار کرد، بیش از ۳۰ هزار دانشجو در سامانه این طرح به آدرس Parkintern.ir ثبت‌نام کردند و از این بین با لحاظ ضوابط آئین‌نامه و احراز شرایط اولیه ۵۰۰۰ دانشجو برای مصاحبه و گزینش به واحدهای فناور متقاضی معرفی شدند که در نهایت بیش از ۲۰۰۰ دانشجو مجوز حضور در ۱۶۲۱ واحد فناور را به عنوان دستیاران فناوری دریافت کرده و پس از پایان دوره مقرر، گواهی رسمی حضور در این طرح به آنها اعطا شد.

حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲

قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای غربالگری دو هزار کد رشته دانشگاهی خبر داد و گفت: براین اساس حدود ۸۰۰ کد رشته محل پس از تصمیم سازی از دفترچه کنکور امسال حذف خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بررسی‌های ما نشان داد یک سری از کد رشته‌ها از نظر شغلی اشباع شده است باید روی این کد رشته محل‌ها در سطح استان‌ها، منطقه و شهرستان فکر و چاره اندیشی کنیم. مطالعات نشان می‌دهند بسیاری از کد رشته‌ها باید مورد آمایش شغل و رشته قرار بگیرد و این امر در وزارت علوم از یکسال پیش شروع شد.

انتشار ۴۵۰ هزار مقاله ISI توسط ایران در ۲۰ سال گذشته

سید حسن قدسی پور دئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در چرخه توسعه متخصصان سه مرحله را اساسی می‌دانند؛ نخست تولید علم، دوم انتشار و سوم بهره‌برداری است‌. تولید علم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد. بر اساس گزارش استنفورد در ۲۰ سال ۴۵۰ هزار مقاله ISI از سوی محققان جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است‌.

وی با اشاره به این که تولید علم به تنهایی کافی نیست، انتشار و گسترش آن هنگام بسیار مهم است که از رهگذر کنفرانس‌ها و همایش‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: مجلات هم ابزار دیگری هستند که به انتشار علم کمک می‌کنند.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

کارت ورود به جلسه پنجاهمین دوره آزمون دستیاری منتشر شد

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شده به عنوان محل آزمون برگزار می شود. ۱۳ هزار و ۴۱ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که ۴۶ درصد داوطلبان مرد و ۵۴ درصد داوطلبان زن هستند.

کارت ورود به جلسه آزمون از صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

آغاز ثبت‌نام آزمون آیلتس در آینده نزدیک 

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد ثبت نام آزمون آیلتس به زودی آغاز می شود.

سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آزمون آیلتس بر ساماندهی و نظارت بر برگزاری آزمون، مدیریت روابط بین موسسه صاحب امتیاز آزمون (IDP) و مراکز و آفسایت‌های مجری آزمون، صیانت از حقوق داوطلبان و تضمین سلامت آزمون تاکید دارد و با هماهنگی نهادهای نظارتی ضمن پایش منظم آزمون در سطح کشور اقدامات لازم برای برگزاری این آزمون را انجام داده است.

آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ پزشکی ۲۵ خرداد برگزار می‌شود

آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ از سوی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار خواهد شد. اطلاع رسانی زمان و مکان برگزاری مرحله شفاهی آزمون توسط دانشگاه‌های متولی برگزاری آزمون خواهد بود.

دانشگاه های مجری برنامه آموزشی موظف هستند پس از اطلاع رسانی به داوطلبین در تاریخ مشخص شده نسبت به دریافت اعتراضات مرحله شفاهی آزمون، بررسی اعتراضات توسط گروه های تخصصی و نیز اعمال نتایج آن اقدام کنند.

اولین آزمون زبان MSRT سال ۱۴۰۲ برگزار شد

اولین آزمون زبان MSRT سال ۱۴۰۲با حضور بیش از ۵ هزار داوطلب در ۲۴ حوزه و ۲۳ شهر، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه توسط مرکز زبان اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از تاریخ ثبت‌نام و برگزاری آزمون msrt به آدرس سایت سازمان امور دانشجویان saorg.ir مراجعه کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد در موعدهای مقرر به آدرس https://msrttest.saorg.ir/login.aspx نسبت به ثبت‌نام خود و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.

آغاز ثبت نام نوبت خرداد آزمون میان‌دوره‌ پیش کارورزی پزشکی

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی به دانشگاه های علوم پزشکی، آزمون میان‌دوره‌ پیش کارورزی برای دانشجویان رشته پزشکی ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مرکز سنجش آموزش پزشکی شرایط شرکت دانشجویان رشته پزشکی در آزمون میان دوره را اعلام کرد.

داوطلبان تحصیلکرده در خارج از کشور متقاضی شرکت در آزمون میان دوره پیش کارورزی خردادماه ۱۴۰۲ می‌توانند از امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =