نصرتی: همه باید از سرمربی تیم امید حمایت کنند

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال امید گفت: هرکسی عنایتی را به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کرده باید مسئولیت هم بپذیرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمد نصرتی در گفت و گویی، درمورد انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال امید، اظهار داشت: رضا عنایتی در باشگاه‌هایی که مربیگری کرده به جز نفت مسجد سلیمان عملکرد بدی نداشته اما باید دید آیا از بازیکنان این رده شناخت دارد؟ باید به این موضوع خیلی توجه کرد. اکنون فوتبال بابت پایین آمدن میانگین سنی رشد کرده است. در گذشته بازیکن ۲۳ ساله به خودش می‌گفت جوان اما اکنون نفراتی را در لیگ‌های معتبر می‌بینیم که سن ۱۸ یا ۲۱ ساله دارند. نمونه‌های بارزشان نیز امثال گاوی، رودریگو، بلینگهام، فیل فودن و.... هستند. بازیکنان تیم امید ما را هم نفراتی در همین میانگین سنی تشکیل می‌دهند. باید یک سرمربی چگونگی رفتار با این بازیکنان را بداند. باید در بازی‌های بین‌المللی مربیگری و بازی کرده و تا حدی سلسله مراتب را در تیم‌های پایه گذرانده باشد. 

رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال امید شد

وی درخصوص اینکه آیا تیم ملی فوتبال امید کشورمان اکنون برای شکستن طلسم صعود به المپیک، نفرات باکیفیت را در اختیار دارد، گفت: پتانسیل خوبی داریم. برخی نفرات باکیفیت لیگ ما، در شرایط سنی خوبی هستند و با این ابزار، پتانسیل صعود به المپیک را داریم اما فارغ از این موضوع باید هماهنگی لازم بین تیم‌های لیگ برتری و تیم امید که همواره یک دغدغه بوده است، به شکل خوبی پیش برود. ضمن اینکه باید بین تیم امید و تیم بزرگسالان هم تعامل ایجاد کرد. نفراتی مثل امین حزباوی، سامان فلاح، مهدی هاشم‌نژاد، یاسین سلمانی، سعید سحرخیزان، میلاد کُر، نفرات باکیفیتی هستند که می‌توانند شرایط خوبی را برای تیم امید رقم بزنند.

کاپیتان اسبق تیم ملی امید تصریح کرد: رضا عنایتی، مربی است که به دلیل ۳-۲ فصل حضور در فوتبال امارات و همراهی تیم ملی در جام جهانی، یک فاکتور مناسب دارد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. هرچند کار بسیار سختی دارد. امیر قلعه‌نویی هم که عنایتی را سفارش داده باید حمایت و پشتیبانی لازم را از وی داشته باشد و در صورت تداخل برنامه‌ها، بازیکنانی که تیم امید نیاز دارد در اختیارش بگذارد تا اردوهای آماده‌سازی مناسبی داشته باشد تا ضمن صعود به المپیک، بتوانند در بازی‌های آسیایی نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

نصرتی درخصوص اینکه این بحث مطرح شده در صورت ناکامی احتمالی عنایتی در تیم ملی نباید فقط او را سیبل قرار داد و همه افرادی که در انتخابش نقش داشتند، باید در این مورد پاسخگو باشند، گفت: آنگونه که شنیده‌ام برخی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی امید، این پیشنهاد را قبول نکردند. در نهایت عنایتی انتخاب شد و همه باید از او حمایت کنیم. هرکسی هم باید به اندازه خودش مسئولیت‌پذیر باشد. همیشه در انتخابات، انتقاداتی وجود دارد اما انتخاب یک مربی سلیقه‌ای است. اتفاقاتی هم در گذشته افتاده و همه این مسائل سبب می‌شود چالش‌هایی به وجود بیاید اما در نهایت از منِ مربی تا اهالی رسانه، مسئولان فدراسیون، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و ... باید کمک کنند تا این تیم بتواند نتیجه بگیرد.

وی درمورد اینکه مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده انتخاب عنایتی با نظر امیر قلعه‌نویی انجام شده است، توضیح داد: این ضعف اطلاع‌رسانی سبب می‌شود در صورت نتیجه نگرفتن تیم، همه فشارها به قلعه‌نویی و عنایتی وارد می‌شود اما  خود فدراسیون فوتبال مسوول اصلی و متولی فوتبال است. همانگونه که خودتان قلعه‌نویی را انتخاب کردید، اکنون هم اگر با نظر او سرمربی تیم امید انتخاب شده، تبعات کارش با خودتان است. از قبل مشخص بود تفاهم و توافقی بین کمیته ملی المپیک و حبیب کاشانی با فدراسیون فوتبال وجود ندارد. با این وجود همه باید از عنایتی یا هرکس دیگری که سرمربی تیم امید باشد، حمایت کنیم و هرکسی مسئولیت کار خودش را بپذیرد. در برهه‌ای افسار فدراسیون فوتبال دست کی‌روش بود و او حکومت می‌کرد. الان هم فدراسیون باید اقتدار داشته باشد. اینکه با نظر قلعه‌نویی، سرمربی تیم امید را انتخاب کردیم، بی‌معنی است زیرا متولی فوتبال خودتان هستید. 

مربی تیم فوتبال تراکتور درخصوص اینکه اگر رضا عنایتی به او پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم امید را بدهد، قبول خواهد کرد، پاسخ داد: به هیچ وجه.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1182378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =