عملکرد وزارت علوم در حوزه جوانی جمعیت ضعیف است

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت علوم در حوزه جوانی جمعیت را ضعیف دانست و گفت: اقداماتی در وزارت علوم انجام شده است؛ اما حرکت و آهنگ اجرای قوانین جمعیت در وزارتخانه متناسب با بحران جمعیت و نیاز جمعیتی کشور نیست.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عملکرد وزارت علوم در راستای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: وزارت علوم یکی از وزاتخانه‌های کلیدی در حوزه فرهنگی و آموزشی است. بندهای متنوع قانونی شامل ساخت خوابگاه‌های متاهلی، تغییر و تدوین کتب درسی، حمایت از مادران دانشجو و شاغل، ارزیابی استادان یا اجرای موارد مربوط به استاد راهنما از جمله مواردی است که در قانون جوانی جمعیت ذکر شده است.

کاهش شدید نرخ رشد جمعیت ایران / قانون جوانی جمعیت به داد کشور می‌رسد؟

رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این که قانون جوانی جمعیت همچنین به مواردی مانند مشاوره‌های ازدواج دانشجویی، جشن‌های ازدواج دانشجو و فرزندپروری در کنار ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرده است، افزود: متاسفانه هنوز عملکرد قابل قبولی در این زمینه از وزارت علوم ندیده‌ایم.

وی با اشاره به این که آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های وزارت علوم ضعیف است، گفت: اقداماتی در وزارت علوم انجام شده است. برای مثال ساخت خوابگاه‌های متاهلی کلید خورده است؛ اما حرکت و آهنگ اجرای قوانین جمعیت در وزارتخانه متناسب با بحران جمعیت و نیاز جمعیتی کشور نیست.

وزارت بهداشت موفق‌تر از وزارت علوم در اجرای قوانین جوانی جمعیت

محمدبیگی با تاکید بر این که انتظار داریم وزیر علوم گزارش عملکرد دقیقی در زمینه قانون جوانی جمعیت به مجلس ارائه کند، یادآور شد: ارزیابی مجلس نشان می‌دهد که وزارت بهداشت رتبه اول را در اجرای قوانین جمعیت داشته است. قرارگاه ملی جمعیت را تشکیل داده است و بیش از ۱۷ جلسه در این قرارگاه با حضور وزیر بهداشت تشکیل شده است. همچنین آیین‌نامه‌های متنوعی در قانون جوانی جمعیت نوشته شده و به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

این نماینده مجلس با بیان این که تکالیف وزارت بهداشت سنگین است، اظهار کرد: به طوری که ۶۰ درصد مواد قانونی حوزه بهداشت و سلامت و ارتقای سلامت مادر و کودک به عهده وزارت بهداشت است. کارهای نشده هم در وزارت بهداشت زیاد است؛ اما با سرعت بهتری پیش می‌شود.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1182542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =