عوارض خوردن غذای تکراری چیست؟

برای همه ی ما اتفاق افتاده که به دلایل مختلف چند وعده غذای تکراری خورده ایم و هیچگاه به تاثیر آن بر سلامت خود توجه نکرده ایم .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که نباید غذای تکراری بخورید و هر روز باید به غذای خود تنوع بدهید؟ شاید تا به حال این مسئله خیلی برایتان اهمیتی نداشته اما بسیار مهم است که شما هر روز غذای تکراری نخورید؛ حتی اگر عاشق یک غذا هستید زیرا برای سلامتی تان مفید نیست .

افراد معمولاً رژیم های غذایی متفاوتی دارند و احتمال این که در طول روز به طیف مختلف مواد غذایی دسترسی داشته باشند، زیاد است و در نتیجه این اتفاق می تواند تنوع خوبی را ایجاد کند اما در این بین؛ بعضی از آن ها به دلایل مختلف و یا علاقه خاص به یک ماده غذایی سعی می کنند غذا های تکراری بخورند که باعث ایجاد مشکلاتی که میخوانید خواهد شد.

چه ارتباطی میان عوارض بارداری و ریسک بالای سکته مغزی وجود دارد؟

کمبود مواد مغذی
بدن ما نیاز به طیف وسیعی از مواد مغذی دارد؛ به میوه و سبزیجات نیاز دارد تا بتواند به خوبی عمل کند. پس شما باید از مواد غذایی با انواع رنگ ها و شکل ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در غیر این صورت دچار کمبود مواد مغذی خواهید شد.

آسیب به سلامت گوارش
خوردن طیف وسیعی از مواد غذایی که در محیط اطراف وجود دارد ، باعث می شود گوارش ما بهتر کار کند، باکتری های سالم افزایش پیدا کرده و گوارش بهبود بخشیده شود اما اگر فقط یک نوع غذا بخورید، به سیستم گوارش آسیب وارد می شود.

دستگاه گوارش

تاثیر روی طول عمر
تحقیقات روی بیش از ۵۰۰۰۰ خانم نشان می دهد ؛ آن هایی که غذای تکراری می خورند، طول عمر کمتری دارند اما افرادی که غذاهای متنوع می خورند، معمولاً میزان سلامتشان بیشتر است.

کلافگی و خسته شدن از غذا
غذا باید سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. پس تغییر و تنوع در آن نیاز است و شما می توانید حس بهتری پیدا کنید و سرگرمی داشته باشید و دچار کلافگی و یکنواختی نشوید.

غذا خوردن

آسیب به سلامت متابولیک
مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی متنوع می خورند، خطر کم تری برای بیماری متابولیک دارند که ترکیبی از عوامل نا سالم است و باعث ایجاد بیماری قلبی و دیابت می شود. افرادی که تنوع غذایی دارند، معمولا سطح کلسترول ، چربی شکم و فشار خون در آن ها کنترل شده است.

محدود شدن منابع مغذی
همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم؛ اگر شما فقط روی یک ماده مغذی تمرکز کنید، باعث می شود که یک ماده در بدن تان بیش از حد افزایش پیدا کرده و از طرفی در مواد غذایی دیگر دچار کمبود شوید که آسیب زننده است و شاید حتی در یک ماده مغذی اوردوز کنید.

آسیب به سیستم ایمنی
تنوع نداشتن در مواد غذایی به سیستم ایمنی آسیب وارد می کند و حتی ممکن است افراد را در برابر عفونت ضعیف کند، زیرا بدن به چیز های مختلف عادت نکرده است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1182928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =