امام رضا علیه‌السلام نماد فضیلت‌هاست / چرا ثواب زیارت امام هشتم از زیارت امام حسین (ع) بالاتر است؟

حجت‌ااسلام رضا محمدی گفت: امام رضا (ع) از کمالات و فضائل بی‌شماری برخوردار بود و آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستایش کرده‌اند، بلکه دشمنانش نیز به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت امام هشتم شیعیان علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است. امامی که در باب فضایل و کرامات ایشان روایات بی‌شماری وجود دارد.

اعمال شب و روز ولادت امام رضا (ع)

حجت‌ااسلام رضا محمدی کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در باب فضایل و کرامات امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: امام رضا (ع) همچون خورشیدی از خراسان سراسر ایران و دنیا را نورانی کرده‌ است.

وی با بیان اینکه درباره فضایل امام رضا (ع) ساعت‌ها می‌توان صحبت کرد، افزود: امام رضا (ع) درست همانند سایر ائمه معصوم(ع) از کمالات و فضائل اخلاقی بی‌شماری برخوردار بود و آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستایش کرده‌اند، بلکه دشمنانش نیز به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: وجود امام رضا (ع) در ایران برکت و عظمت ویژه‌ای را در کشور ما ایجاد کرده است و یکی از خصوصیات ایشان این است که هم نام هم لقب و هم کنیه ایشان همگی آسمانی است.

کارشناس مسائل مذهبی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که لقب امام هشتم توسط مامون به ایشان داده شده، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و امام جواد (ع) در روایتی می‌فرمایند که این لقب از سوی خداوند به پدرش داده شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا گفته می‌شود ثواب زیارت امام رضا (ع) از امام حسین (ع) بالاتر است، گفت: امام جواد در این باره می‌فرمایند که برتری زیارت پدرم از زیارت امام حسین(ع) به این دلیل است که امام حسین را همه مردم زیارت می‌کنند، ولی پدرم را جز خواصّ از شیعیان زیارت نمی‌کنند و در واقع باید عنوان کرد که برتری زیارت امام رضا (ع) فقط به اعتبار فرد زیارت‌کننده است نه امام.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =