اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ۵ شخص و یک شرکت مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به لیست تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه خود اضافه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرده است.

امیرعبداللهیان: وزارت امور خارجه مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال خواهد کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ۳ شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس و ۲ مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم نیز مدعی شد که واشنگتن به تلاش برای اقدام علیه ایران و سپاه ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خزانه‌داری آمریکا، این تحریم‌های جدید بر اساس اتهامات بی‌اساس و بدون مدرک مبنی بر تلاش ایران برای «ترور مقامات سابق دولتی واشنگتن، اتباع دوتابعیتی آمریکایی و مخالفان ایرانی» اعمال شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که افراد تحریم شده شامل محمدرضا انصاری از مسوولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روح الله بازقندی (بازغندی) رئیس سابق ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رضا سراج رئیس اطلاعات خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شهرام پورصفی (پورصافی) تبعه ایرانی نیز در فهرست تحریم های امروز  واشنگتن قرار دارد که وزارت دادگستری آمریکا در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ پورصفی را متهم به ارائه و تلاش برای حمایت مالی از یک توطئه قتل فراملی کرد.

این نهاد آمریکایی همچنین حسین حافظ امینی فرد دوتابعیتی ایرانی و ترک مقیم ترکیه را از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دانسته و در فهرست تحریم ها قرار داده است.
آمریکا همچنین شرکت "سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی" مستقر در ترکیه موسوم به "رِی ایرلاین" را در فهرست تحریم‌‍‌های جدید خود قرار داده است.

کد خبر: 1183838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =