توضیحات تهیه‌کننده سریال آتش و باد درباره استفاده نکردن از گویش محلی / از دست دادن کریم اکبری مبارکه شوک بزرگی بود

حسن نجاریان درباره استفاده نکردن از گویش نحلی در سریال آب و آتش توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مجموعه تلویزیونی «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان، سریال شبانه شبکه سه سیما در ایام نوروز امسال بود که پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز پخش آن ادامه یافت. سریالی که رفته رفته بر آمار مخاطبان آن افزوده شد و با قصه پردازی و داشتن داستان منسجم توانسته بود بینندگان ثابتی را با خود همراه کند. 

احتمال ساخت فصل دوم سریال آتش و باد/ همکاری با مجتبی راعی تجربه دلنشینی بود

داستان «آتش و باد» روایتگر دو ایل قشقایی به نام‌هایی است که وجود خارجی نداشته‌اند. همچنین در پرداخت شخصیت‌های قصه نیز کلیشه‌های آشنا برای مخاطبان به چشم می‌خورد و شخصیت‌های یاد شده با زمان وقوع داستان مطابقت دارند. 

حسن نجاریان در گفت‌وگو خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اینکه چرا از گویش محلی در سریال آب و آتش استفاده نشده بود، اظهار کرد: همانطور که در فیلم مشخص است، ماجراهای این سریال در اطراف شیراز رخ داده، اما اینکه چرا از گویش محلی استفاده نکردیم، چند دلیل دارد که یکی از آنها این بود که چون در این سریال نقش متفی داشتیم نمی‌خواستیم موجب برانگیختن حساسیت‌های قومی شده و به سرنوشت سرزمین کهن دچار شویم.

آتش و باد

وی با بیان اینکه وقتی یک چهره منفی یا مثبت از یک قوم نشان می‌دهیم به معنای تایید یا تکذیب همه آن آدم‌ها نیست، گفت: اما از آنجا که چنین برداشتی در جامعه ما وجود دارد ما هم می‌خواستیم از بروز آن جلوگیری کنیم. به همین دلیل عامدا کاری کردیم که در لباس‌های محلی هم لباس یک قوم خاص را نشان ندهیم و تلفیقی از لباس‌های مختلف را به نمایش گذاشتیم.

تهیه کننده سریال آتش و باد ادامه داد: دلیل دیگر این بود که همه بازیگران توانایی ادای لهجه را نداشتند، برای همین صلاح دیدیم که از لهجه استفاده نکنیم.

نجاریان در پایان درباره چالش‌های موجود برای ساخت این سریال نیز عنوان کرد: یکی از چالش‌هایی که در این سریال با آن روبرو شدیم گرانی بنزین در سال ۹۸ بود که باعث افزایش هزینه‌های تولید شد، اما بزرگ‌ترین مشکلی که سد راهمان قرار گرفت همه‌گیری کرونا بود که باعث شد تا کریم اکبری مبارکه را از دست بدهیم که همچنان که به یادش می‌افتیم متاسف و متاثر می‌شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =