ابهامات دانشجویان درباره احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری/ حضور رسانه‌ها در جلسات، مانع پاسخ صریح مسئولان می‌شود

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: هنوز جریان دانشجویی ابهاماتی درباره فرآیند احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد.

شایان ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بازدید ۵ ساعته نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از شورای نگهبان و حضور در صحن این شورا اظهار کرد: این جلسه شامل ۲ بخش بود. بخش اول که دانشجویان در صحن مجمع و بین اعضای حقوقدان و فقیه حاضر شدند. آنان از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این شورا قرار گرفتند که اعضا چگونه بر سر جزئی‌ترین بندها و کلمات مصوبات مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی می‌کنند. 

رد موازی‌کاری در دولت توسط رئیس جمهور/ مسئولان درباره موضوع حجاب تفاوت دیدگاه دارند

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان این اینکه بخش دوم این بازدید، جلسه پرسش و پاسخ بود، گفت: در این جلسه دانشجویان سوالات خود را از طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، سیامک ره‌پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان و معاون اجرایی امور انتخابات این شورای می‌پرسیدند. البته از عمده سوالات مشخص بود که هنوز جریان دانشجویی درباره عملکرد این شورا در فرآیند احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ابهاماتی دارد. متاسفانه این شورا نتواسته جامعه به ویژه دانشجویان را قانع کند.

وی درباره مطالبه دانشجویان از شورای نگهبان بیان کرد: ادامه‌دار بودن برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویی، مطالبه جدی تشکل‌های دانشجویی بود. چون در احزار صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز چالش‌های به وجود خواهد آمد و این موضوع نیازمند پاسخگویی اعضای این شورا است. 

حضور رسانه‌ها مانع از پاسخگویی صریح مسئولان

ابهری با اشاره به حضور رسانه‌ها در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد: دانشجویان در طرح پرسش آزاد بودند و هیچ محدودیتی در این باره وجود نداشت. البته حضور رسانه‌ها باعث شد تا مسئولان شورا در پاسخگویی به پرسش‌هایی که مرتبط به احراز صلاحیت نامزده‌ها بود، ملاحظاتی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از حضور رسانه‌ها در کل زمان نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویی اظهار کرد: حضور اصحاب رسانه باعث شد تا صراحت مورد نظر دانشجویان، در بخشی از پاسخ‌های اعضای شورا وجود نداشته باشد. همچنین مسئولان پاسخ‌های کوتاه به سوالات دانشجویان درباره سایر وظایف این شورا، دادند.

حفظ آبروی اشخاص؛ دلیل عدم پاسخگویی مسئولان به سوالات دانشجویان

وی ادامه داد: سخنگوی شورای نگهیان با بیان اینکه قصد داریم آبروی برخی افراد حفظ شود، پاسخ‌های کوتاه می‌داد یا برخی سوالات را بی پاسخ می‌گذاشت. بنابراین متاسفانه در این نشست؛ به برخی از سوالات آنگونه که دانشجویان انتظار داشتند، پاسخ داده نشد. 

ابهری اضافه کرد: حضور نمایندگان رسانه‌ها در جلسات اهمیت دارد. به شرط آنکه صرفا برای تصویر برداری یا پوشش از روند برگزاری جلسه نباشد. بلکه بعد از جلسه همراه با دانشجویان حاضر، روایت منصفانه‌ای از جلسه برای جامعه بیان شود. 

این فعال دانشجویی اعتقاد به حضور تمام عقاید و تفکرات سیاسی در جلسات دانشجویی دارد. وی در این باره گفت: البته دانشجویان مدعو نباید فقط از تشکل‌های دانشجویی که دلبسته به انقلاب هستند، انتخاب شوند. بلکه باید تمام قشرهای دانشجویی حتی آنانی که در مهر و آبان سال ۱۴۰۱ اعتراض داشتند نیز در دیدار با مسئولان دعوت شوند. 

عملکرد نامناسب شورای نگهبان در اغنای مردم

وی تصرح کرد: اعضای شورای نگهبان با توجه به برخوردها و بازخوردهای مختلفی که از عملکرد این شورا در احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گرفته بودند، تصمیم گرفتند که در حوزه اغنایی افکار عمومی و ارتباط با اقشار مختلف بهتر عمل کنند. در این راستا تصمیماتی در حوزه دیدار دیدار با دانشجویان اتخاذ شد. چون دانشجویان هم با اساتید، قشر جوان، نخبه و جامعه ارتباط  داشته و هم رسانه در اختیار دارند. 

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان خاطرنشان کرد: نکته مثبت شورای نگهبان، تمایل اعضای حقوقدان شورای نگهبان مانند هادی طحان نظیف و عباسعلی کدخدایی برای برقراری ارتباط با قشر جوان و دانشجو یا نخبه است. آنان همواره پاسخگوی سوالات دانشجویان هستند. همچنین اعضای دیگر حقوقدان شورا به دلیل تدریس در دانشگاه، ارتباط نزدیکی با جریان دانشجو دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =