عقرب عاشق؛ درامی تخیلی / سریالی که ماجرایی هیجان‌انگیز و پر از رمز و راز دارد

سریال عقرب عاشق یکی از جدیدترین آثار شبکه نمایش خانگی است که در سال ۱۴۰۰ به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، شروع به تولید شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، شبکه نمایش خانگی همچنان در تولید سریال‌های جدید می‌تازد و آن چنان از تلویزیون پیشی گرفته که بعید است این رسانه به گرد پایش هم برسد.

فصل جدید سریال پوست شیر ساخته می‌شود

عقرب عاشق یکی از جدیدترین آثاری است که شبکه نمایش خانگی تولید کرده اما این بار در فضایی کاملا متفاوت. این سریال که از مدتها قبل با تبلیغات فراوان جلوی دوربین رفته بود در ابتدای تابستان منتشر شد و با وجود اینکه که تنها یک قسمت از آن عرضه شده، اما توانسته مخاطب را بسیار غافلگیر کند.

عقرب عاشق در سال ۱۴۰۰ به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، شروع به تولید شد. تهیه‌کنندگی این سریال ایرانی را رضا محقق برعهده دارد و حامد افضلی و امین محمودی آن را به نگارش درآورده‌اند. ژانر این سریال درام و علمی-تخیلی است و از رمانی به نام عقرب و پروانه اقتباس شده است.

در خلاصه داستان سریال عقرب عاشق آمده است: شخصی به نام بهداد به دلیل رخدادهایی فوت می‌کند و پس از مرگ، جسد او به سردخانه منتقل می‌شود تا مراسم خاکسپاری او انجام شود، اما در هنگامی که همه چیز به پایان می‌رسد، جسد بهداد ناپدید می‌شود و پس از مدتی، او سالم و سلامت در خیابان‌های تهران دیده می‌شود، اما رفتار عجیبی دارد و به دنبال خون می‌گردد. بهداد به دنبال عقرب است و این باعث می‌شود تا داستان سریال به یک ماجرای هیجان‌انگیز و پر از رمز و راز تبدیل شود.

عقرب عاشق

عقرب عاشق در ۲۰ قسمت پخش خواهد شد و مدت زمان هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه خواهد بود.

گفتنی است؛ بازیگران نامدار و مشهوری در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند که می‌توان به آرمان درویش، حسین پاکدل، بهاره افشاری، متین ستوده، محمدرضا فروتن و … اشاره کرد.

حسین سهیلی‌زاده

نام حسین‌ سهیلی‌زاده با مجموعه‌های درام خانوادگی دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ تلویزیون گره خورده است. او با ساخت سریال «رانت‌خوار کوچک» در سال ۱۳۸۲ به شهرت رسید و پس از آن تا سال ۹۶ از پرکارترین سریال‌سازان تلویزیون بود. پرداختن به مشکلات جوانان در بستر خانواده‌هایی از قشر متوسط، ساختار سریال‌های اولیه او را تشکیل می‌داد و بعد از آن سراغ مجموعه‌ای سیاسی مثل «آخرین دعوت» رفت. در میان کارهایش آثار طنز هم مثل «سه پنج دو» یا «مرز خوشبختی» هم دیده می‌شود. اما عمده سریال‌های او با محوریت یک رابطه عاشقانه بود و افرادی از خانواده که حول این رابطه خرده داستان‌هایی داشتند.‌

اواخر دهه ۹۰ که بیشتر کارگردان‌ها و سریال‌سازان به شبکه نمایش خانگی کوچ کردند، سهیلی‌زاده هم جزو اولین افرادی بود که دست به تولید سریالی بحث‌برانگیز به نام «مانکن» زد. البته رنگ و لعاب و داستان این مجموعه بیشتر مخاطب را به یاد داستان‌های سریال‌های ترکی می‌انداخت ولی در زمان انتشار به دلیل تنوع پایین آثار در نمایش‌خانگی توانست مخاطب خود را جذب کند.

عقرب عاشق

سهیلی‌زاده درابتدای مستقل شدن پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا، از اولین سریال‌سازانی بود که به سمت فیلیمو رفت و به نوعی اولین مجموعه درام این پلتفرم را ساخت؛ مجموعه‌ای به نام «ملکه گدایان». سریال با داستانی که اندکی تخیل در آن نقش داشت شروع شد و وارد زندگی کودکان کار شد.

با وجود ضعف‌های چشمگیر فیلمنامه اما هب هرحال سهیلی‌زاده کار خودش در درام سازی را بلد بود و «ملکه گدایان» از سریال‌های پرمخاطب سال ۱۳۹۹ بود. اما با این کارنامه حالا حسین سهیلی‌زاده تغییر رویه‌ای عجیب داده و سریالی را روانه پلتفرم نماوا کرده که تخیلی و فضایی است.‌ آن هم با فضاسازی ضعیفی که بیشتر به بدنه داستان ضربه وارد کرده تا کمک کننده باشد.‌ درست است که ژانر تخیلی در ایران با کمبود چشمگیری روبرو است، اما به هرحال ساخت کارهای فضایی و تخیلی استانداردهایی دارد که اگر رعایت نشود، نتیجه به سمت کمدی می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =