امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است / امر به معروف نباید منجر به اسلام‌گریزی شود

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به‌گونه ای صورت بگیرد که اثر تربیتی و بازدارنده داشته باشد نه اینکه منجر به اسلام‌گریزی شود.

حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نحوه درست امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و برخورد با بی‌حجابی و بد حجابی عده‌ای اظهار کرد: افراد بد حجاب دو دسته هستند. یک دسته کسانی که هدفمند چنین کاری انجام می‌دهند تا قداست مجالس مذهبی را از بین ببرند و در واقع حساب شده کار خود را انجام می‌دهند و احتمال بسیار زیادی وجود دارد که از جانب شخص دیگری در حال هدایت شدن باشند.

سیدالشهدا از آنِ همه است اما حرمت هیئت را باید نگه داشت / لزوم اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر

وی ادامه داد: باید با چنین افرادی مقابله کرد و این اقدام باید هم از جانب دستگاه‌های امنیتی صورت بگیرد و هم از جانب مردم و البته باید توجه داشت که ایشان عده اندکی دارند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: اما دسته دیگری هم در این بین هستند که هیچ قصد و غرضی پشت رفتارشان ندارند و ممکن است از روی عادت با چنین ظاهری در مجالس امام حسین (ع) حاضر شوند و بهتر است با زبان و روی خوش به این افراد تذکر داد و با ارشاد آنان را هدایت کرد و سپس امر به معروف و نهی منکر انجام داد که البته آن هم با رعایت آداب و اصول خاص خودش باید صورت بگیرد.

محمدی درباره نحوه درست امر به معروف و نهی از منکر نیز عنوان کرد: نهی منکر بهتر است به‌طور خصوص و نه در جمع صورت بگیرد که منجر به گریز از اسلام نشود.

وی افزود: کسی که دارای حجاب خوب است نباید خود را برتر بداند و گمان کند که از درجه بالاتری پیشگاه خداوند برخوردار است و تنها این اقدام را باید یک وظیفه شرعی بداند که موظف است به‌درستی انجام دهند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به شعر لاک سیاه که اخیرا توسط یکی از مداحان اهل بیت خوانده شده نیز عنوان کرد: خواندن چنین شعری نه تنها بازدارنده نیست بلکه موجب تشویق است و ما باید از چنین اقداماتی حذر کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه ائمه سفینه النجاه هستند، عنوان کرد: اما امام حسین علیه السلام اوسع هستند، یعنی ممکن است کسانی هم که شاید ظاهر درستی ندارند به واسطه چراغ هدایت امام حسین (ع) در این مجالس به جایگاهی برسند که آن شخصی هم که از نظر ما ظاهر موجهی دارد به آن جایگاه دست پیدا نکند، به همین دلیل در برخورد با افراد باید دقت لازم صورت بگیرد که هم شان ان فرد حفظ شود و هم جایگاه و شان هیئات آسیب نبیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =