کمبود استاد؛ مشکل جدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای/ بیش از ۳ هزار کارگاه نیاز به تجهیز و نوسازی دارند

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه کمبود استاد مشکل جدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است، گفت: تناسبی میان تعداد دانشجویان و استادان در این دانشگاه برقرار نیست.

محمدرضا جلیلی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه حدود پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا تجهیزات و زیرساخت‌های کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تجهیز شوند، اظهار کرد: این کارگاه‌ها نیاز به مواد اولیه و مصرفی دارند، همچنین برخی از ساختمان‌ها نیازمند نوسازی هستند. بنابراین باید تغییرات عمده‌ای در بودجه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

نظام آموزش مهارتی کشور جزیره‌ای مدیریت می‌شود

وی اضافه کرد: بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه‌ها کمتر است. برای همین ما سال گذشته افزایش بودجه را در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‌ایم. البته بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشگمیری داشته و از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

جلیلی اضافه کرد: حدود ۳ هزار و ۴۰۰ کارگاه در دانشکده‌های مختلف دانشگاه فنی و حرفه‌ای داریم که نیاز به تجهیز و نوسازی دارند. بنابراین امیدواریم مجلس شورای اسلامی، مسئولان آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای به بودجه این دانشگاه داشته باشند.

مسئول سابق بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کمبود استاد مشکل جدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است، گفت: تناسبی میان تعداد دانشجویان و استادان در این دانشگاه برقرار نیست. هم اکنون برای ۱۷۰ هزار دانشجو این دانشگاه، بیش از هزار استاد وجود دارد. در راستای حل این مشکل، قصد داریم تا به زودی حدود ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی جذب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار استاد مدعو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدریس می‌کنند که هزینه زیادی برای دانشگاه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =