پاکستان: ازسرگیری روابط جمهوری ایران و عربستان مایه مباهات جهان اسلام است

رئیس جمهوری پاکستان با ابراز امیدواری از نقش آفرینی ریاض برای دستیابی به اهداف مهم امت اسلامی به ویژه مناقشه فلسطین و مسائل افغانستان، گفت: ازسرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مایه مباهات جهان اسلام است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، عارف علوی امروز در دیدار با هیات سعودی به ریاست توفیق بن فیضان الربیعه وزیر حج عربستان در اسلام‌آباد پیرامون روابط دوجانبه، افزایش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، تحولات منطقه و مسائل جهان اسلام گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

آشتی ایران و عربستان کابوس اسراییل است

علوی با تمجید از رویکرد حاکمان عربستان در عادی‌سازی روابط خود با ایران، اظهار داشت که ازسرگیری روابط رسمی میان تهران و اسلام‌آباد مایه افتخار و سرافرازی جهان اسلام است.

رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم نقش آفرینی کشورهای اسلامی برای دستیابی به اهداف مشترک، ابراز امیدواری کرد که عربستان نقش خود را برای کمک به حل مناقشه فلسطین، کشمیر و مسائل افغانستان ایفا کند.

وی همچنین درباره روابط پاکستان و عربستان نیز گفت که اسلام‌آباد متعهد به گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخش‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و فرهنگی است.

براساس این گزارش، وزیر حج عربستان در راس یک هیات سیاسی، اقتصادی و کارگزاران امور حج روز گذشته برای انجام سفری چهار روزه وارد اسلام‌آباد شد و دیدارهایی را با مقامات پاکستانی از جمله وزیر امور مذهبی و هماهنگی ادیان برگزار کرد.

توفیق الربیعه در نشست خبری مشترک با وزیر امور مذهبی دولت انتقالی پاکستان اعلام کرد که عربستان علاوه بر کاهش هزینه‌های حج برای شهروندان پاکستانی، برای صدور روادید حج عمره با اعتبار ۹۰ روز و امکان بازدید زائران پاکستانی از دیگر شهرها و مناطق تاریخی عربستان موافقت کرده است.

کد خبر: 1194992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =