وظیفه دانشگاه انسان سازی برای نسل آینده است

آئین معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، مصطفی ترابی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز و جمعی از مسئولان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این جلسه گفت: اگر ما یک دانشگاه خوب ودر شان نظام و انقلاب نداشته باشیم هیچ کاری نکردیم، در کشورما مجموعه های مختلفی اعم از مجموعه های کارگری، کارمندی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... داریم ولی هیچ یک کار دانشگاه را انجام نمی دهند. ما نقش بالایی داریم  وظیفه ما انسان سازی است. ما نیروی متخصص و با مهارت تحویل جامعه می‌دهیم   همه ما واقفیم که  به تنهایی نمی شود دانشگاه را ساخت بلکه وجود مجموعه های دانشجویی در این شاکله عظیم و بزرگ لازم است.

کلانتری خطاب به دانشجویان گفت: چرخ های این مملکت در آینده در دست شما عزیزان است و در واقع گرداننده این مملکت شما عزیزان هستید. مسئولان یکی یکی خواهند رفت و نوبت به شما خواهد رسید.

این استاد تمام دانشگاه عنوان نمود: شما دو ویژگی مهم دارید، یکی روشنفکری و دیگر جوان بودن شماست.

 وی خاطر نشان کرد: جنبش های عظیم دانشجویی که در جهان رخ داده است روایتگر شورش ها، حرکت ها و انقلاب ها بوده است و اگر نتوانیم خوب این جنبش ها را ساماندهی کنیم به آن سمت خواهیم رفت، بنابراین مجموعه بسیج دانشجویی، کانون های فرهنگی، انجمن ها و بچه های انقلابی داخل دانشگاه  باید تقویت شوند و انجام این کار بر عهده ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز در این مراسم گفت: بسیج نه یک تشکل است و نه یک ارگان اداری. بسیج سازمانی فرا سازمانی است، بسیج یک عنوانی برای یک مفهوم بسیار گسترده است و این مختص دانشگاه نیست و به برکت انقلاب اسلامی  مختص کشور ما هم نیست. بسیج کل منطقه را در بر گرفته و یک مفهوم بسیار گسترده دارد.

ابراهیم زاده گفت: اگر بخواهیم بسیج را معنا کنیم به معنای واقعی بسیج حافظ اسلام، نظام، انقلاب و کشور است. بسیجیان در مقابل کسانی که ولایت را دوست دارند و در خط ولایت و انقلابند تواضع و فروتنی به خرج می دهند و با تعادل رفتار می کنند اما در مقابل دشمن خم به ابرو نمی آورند و همچون دژی محکم ایستادگی می کنندو عقب نشینی ندارند.

وی اذعان داشت: بسیجیان در راه خدا جهاد می کنند و با  حرکات جهادی و گروه های جهادی به دور افتاده ترین نقاط و مناطق محروم و کم برخوردار کشور رفته و خدمات ارائه می نمایند و در واقع بسیج لشگر مخلص خداست.  

مصطفی ترابی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز نیز در سخنانی ابراز داشت: بسیج یک واژه مقدسی است که در غالب یک نهاد، تشکل و سازمان قطعا نخواهد گنجید. بسیج یک خط است. بسیج یک نمودی بر هیبت، ظاهر، فرم لباس و سیمای یک نفر و اشخاص هم نیست. بسیج یک فرهنگ است، مکتب است. بسیج هدیه بزرگ حضرت حق تعالی است همچون انقلاب اسلامی ایران 

وی گفت: ما برای پیشبرد اهداف بسیج دنبال الگو درمکاتب غربی و شرقی نمی گردیم.   به فرمایش امام راحل (ره) ا ز الطاف و برکات خداوند به ملت ایران بسیج است و معمار بزرگ بسیج هم امام راحل و عظیم الشان ماست. امام انقلاب را با مردم انجام داد و این یک کودتای سیاسی نبود. یک حرکت و گروه چریکی هم نبود. امام انقلاب را با تصرف قلوب انجام داد. به سراغ فطرت پاک انسان ها رفت و از آن استفاده کرد و نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد.

ترابی افزود: بسیج صرفا برای دفاع مقدس زاده و آفریده نشد چرا که امام راحل اعتقاد به حضور مردم داشت انقلاب را باحضور مردم به پیروزی رساند و چون ادامه این مسیر را منوط به حضور مردم می دانسنت بسیج را پایه گذاری نمود. بسیج به عنوان یک مکتب، ایدئولوژی دارد و آن بر پایه اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است. بسیج به عنوان یک مکتب خط مشی و سیاست گذاری دارد. خط مشی مبتنی بر قیام، عمل مقدس و جهاد پیوسته. این مکتب رهبر و راهبر دارد. رهبرانی که کلامشان بر مبنای حکمت ساری و جاری است.

در پایان با اهداء لوح و هدیه از زحمات آقای محمدرضا فلاحی تکریم و طی حکمی امیرحسین خدادادی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج معارفه شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =