آموزش آشپزی / طرز تهیه اشکنه اراکی

شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه اشکنه اراک را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ایتدا پوست پیاز را جدا کرده و آن را بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل یک قابلمه مقداری روغن بریزید. قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را داخل آن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی / طرز تهیه اشکنه ماست

مرحله دوم طرز تهیه اشکنه اراک:

آرد را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود. سپس به آن زردچوبه اضافه کنید. 5 الی 6 لیوان آب را به آن بیفزایید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. مرتبا اشکنه را هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و کاملا در آب حل شود.

مرحله سوم طرز تهیه اشکنه اراک:

1 عدد از تخم مرغ ها را کنار بگذارید و باقی تخم مرغ ها را داخل یک ظرف ریخته و کمی هم بزنید تا یک دست شوند. تخم مرغ ها را به قابلمه اضافه کنی و صبر کنید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله چهارم طرز تهیه اشکنه اراک:

داخل یک تابه کوچک روغن ریخته و بعد از اینکه روغن داغ شد، تخم مرغ باقی مانده را داخل آن بریزید و به اصطلاح آن را نیمرو کنید. بعد از اینکه اشکنه آماده شد، آن را به ظرف سرو مورد نظر منتقل و تخم مرغ نیمرو را به عنوان تزئین روی اشکنه قرار دهید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1197307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =