تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی؛ بهترین فرصت برای ایجاد امید بین دانشجویان و دانش‌آموزان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید می تواند بهترین فرصت برای ایجاد امید به آینده در بین دانشجویان و دانش آموزان باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی شمسی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در جلسه هیات رئیسه واحد تبریز که در سالن شمس این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن آغاز امامت و ولایت و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بحث امید، نقطه مشترک آغاز سال تحصیلی، شروع امامت و ولایت امام عصر و هفته دفاع مقدس می باشد که نقش بسزایی در هر سه مورد دارد. بحث امیدی که توانست جنگ تحمیلی را هدایت کند جنگی که ۸ سال طول کشید به امید اینکه یک وجب از خاک کشور را نگذارند دشمنان تصرف کنند. 

بیشتر بخوانید:

هشدار رئیس دانشگاه تهران درباره پروژه دشمن برای امیدزدایی در دانشگاه

وی با اشاره به انتظار فرج حضرت ولیعصر (عج) و اتصال این انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی افزود: انتظار فرج موجب شد رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی با تمام رشادت‌ها و علی رغم نابرابری‌ها که بین ایران و عراق بود؛ به صحنه جنگ بروند.امید به ظهور حضرت مهدی و آینده بود که جوان سیزده ساله در جنگ حضور داشت.

شمسی خاطرنشان کرد: نقش امید در تداوم بخشی انقلاب و با حمایت و هدایت امام راحل نشانگر ایجاد امید در بین اقشار مردم بود.

وی افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید می تواند بهترین فرصت برای ایجاد امید به آینده در بین دانشجویان و دانش آموزان باشد.

حجت الاسلام شمسی با اشاره به روایتی از امام صادق گفت: امید به معنای واهی و حرکت واهی و ایستادن نیست. امید به ظهور امام یعنی حرکت برای تحقق حاکمیت است . امید به معنی حرکت از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: وظیفه داریم در بین جوانان خصوصا دانشجویان ، کارکنان و استادان همواره امید به آینده را ترویج دهیم.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1199446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =