موافقت ارمنستان با برگزاری نشست ۳+۳ در تهران

یک رسانه جمهوری آذربایجان مدعی شد که نخست وزیر ارمنستان با برگزاری نشست با جمهوری آذربایجان و با حضور ایران، گرجستان، ترکیه و روسیه موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک رسانه جمهوری آذربایجان سه شنبه شب مدعی شد نخست وزیر ارمنستان با پیشنهاد رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  و  برگزاری نشستی در قالب گروه ۳+۳ در تهران موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارمنستان: برای امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان آماده هستیم

به گزارش خبرگزاری «ترند» «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان  روز سه شنبه اعلام کرد که با برگزاری نشستی در قالب «۳+۳» (جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، گرجستان، ترکیه و روسیه) که با پیشنهاد «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان بوده،  موافقت کرده است.

پاشینیان در این باره گفت: «در آن زمان توافق شد که نشست بعدی در قالب «۳+۳» در تهران برگزار شود، ما آمادگی داریم مذاکرات را در این قالب ادامه دهیم.»

جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند. در تازه‌ترین تنش بین این دو کشور همسایه  جمهوری آذربایجان با حمله برق آسا به قره باغ کوهستانی قسمت‌هایی از این منطقه را به تصرف درآورد. در پی این عملیات جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

پیشتر، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که در نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع که قرار است در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

 در تحولی دیگر، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که اتحادیه اروپا و آمریکا با مداخله در اوضاع قره باغ،بی ثباتی در قفقاز جنوبی به ارمغان می آورند.

لاوروف افزود: «اکنون که سران ایروان و باکو موضوع به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت دو کشور را حل و فصل کردند، زمان برقراری یک زندگی مسالمت آمیز و تقویت اعتماد فرا رسیده است. نیروهای حافظ صلح روسیه آماده هستند تا به هر طریق ممکن در این امر مشارکت کنند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1201603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =