وعده‌های تکراری وزیر کشاورزی / مطالبات گندمکاران تا پایان آبان پرداخت می‌شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از ,وعده وزیر کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت کامل مطالبات گندمکاران تا پایان آبان ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون کشاورزی با وزیر  جهاد کشاورزی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله مطالبات گندمکاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

وعده دوباره وزیر کشاورزی برای پرداخت مطالبات گندمکاران / نرخ خرید تضمینی کلزا ۲ برابر گندم شد

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اخیرا در جلسه علنی مجلس با توجه به مشکلات گندمکاران از معاون اول رئیس جمهور خواسته بود تا مشکلات آنها را پیگیری کند.

به گفته جعفری بروجنی در جلسه امروز، وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه گفته اند که بخش اعظم مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی آن تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: وزیر کشاورزی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه عنوان کردند که گندم خریداری‌شده از گندمکاران بسیار زیاد بود و اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای این بخش کمتر از میزان گندم خریداری‌شده بود. به همین خاطر ما در صدد هستیم تا اعتبارات مربوط به این حوزه را به طرق مختلف تامین کنیم.

جعفری بروجنی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث افزایش قیمت کود موردنیاز کشاورزان آن هم در آستانه کشت پاییزه بود که این مسئله واکنش و اعتراض اعضای کمیسیون را به همراه داشت.

وی افزود: نمایندگان دولت در جلسه امروز عنوان کردند که این افزایش قیمت اندک بوده و درحالی‌که نرخ سود سالیانه 64 درصد است، قیمت کود 30 درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه و در ادامه توضیحات نمایندگان دولت درباره علت افزایش قیمت کود موردنیاز کشاورزان، تأکید اعضای کمیسیون بر این بود که باید کود مورد نیاز کشاورزان به قیمت سابق عرضه شود.

جعفری بروجنی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین موضوع تامین برنج از برنجکاران داخلی نیز مورد بحث قرار گرفت که اعضای کمیسیون بر این اعتقاد بودند که با توجه به اینکه از یک سو برنج تولید داخل کفاف نیاز سالیانه کشور را نمی‌دهد و از سوی دیگر بخشی از مردم قدرت خرید برنج ایرانی را ندارند، نباید جلوی واردات این محصول به‌طور کامل گرفته شود، اما نباید واردات برنج در زمان برداشت این محصول انجام شود و دولت باید این موضوع را مدیریت کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌

کد خبر: 1202368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =