ماجرای شکایت چند صد میلیاردی صداوسیما از مهران مدیری / اسکار مجوز می‌گیرد؟

تهیه کننده دورهمی گفت: سازمان صدا و سیما شکایتی از آقای مدیری مطرح کرده است که ایشان باید پول تولید این برنامه‌ها بعلاوه آگهی‌های بازرگانی که باید پخش می‌شد ولی حالا دیگر نمی‌شود پخش کنند، با احتساب ضرر و زیان و خسارات پرداخت کند!

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر صدور مجوز برنامه «اسکار» و عدم اعلام آن از سوی ساترا منتشر شد که ظاهرا سازمان صداوسیما برای اخذ تعهد از مهران مدیری جهت تولید برنامه، صدور مجوز را با وجود رای مثبت شورای پروانه ساترا، نهایی نکرده است.در پی همین حواشی و بگیر و بستان صدور مجوز برای برنامه «اسکار» مهران مدیری و پخش آن از شبکه نمایش خانگی و جلوگیری ساترا از صدور مجوز، «ناصر قدیر کاشانی»، تهیه کننده دورهمی مطالبی را مطرح کرد که می خوانید:

بیشتر بخوانید:

چرا مردم از تلویزیون ملی گریزانند؟ / فیلمنامه پاشنه آشیل سریال‌های صداوسیما

ناصر قدیر کاشانی، تهیه کننده برنامه دورهمی درباره بدهی آقای مدیری به سازمان صدا و سیما یا تعهد تولید برنامه دورهمی اظهار کرد: مدیری هیچ بدهی نقدی یا تعهد تولید برنامه به سازمان صدا و سیما ندارند، چون اصلاً هیچوقت قرارداد و مراوده مالی بین سازمان و آقای مدیری وجود نداشته. آقای مدیری با تهیه کننده قرارداد دارند و در حال حاضر هیچ طلب و بدهی هم ندارند.

در رابطه با برنامه دورهمی، تا پایان دورهمی ۴ همه برنامه‌ها تولید، به سازمان تحویل و پخش شد. موضوع قرارداد دورهمی ۵، تولید ۱۰۰ برنامه بوده که تا الان ۸۰ قسمت تولید و تحویل و پخش شده و ۴۵ قسمت دیگر هم تولید و تحویل سازمان شده اما به تشخیص و تصمیم آقای جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما پخش نشده. یعنی ما هیچ تعهدی برای تولید و تحویل برنامه دورهمی به سازمان نداریم.

ناصر قدیر کاشانی افزود: قرارداد ما با سازمان صدا و سیما تولید ۱۰۰ برنامه ۹۰ دقیقه‌ای یعنی جمعاً ۹۰۰۰ دقیقه برنامه بود. با توجه به اینکه بعضی از برنامه‌ها کمتر از ۹۰ دقیقه تولید شدند برای جبران کسری دقیقه‌ها، ۲۵ برنامه اضافه تولید و تحویل سازمان شد.

وی در خصوص شکایت سازمان صدا و سیما از تهیه کننده برنامه دورهمی وهمچنین از مهران مدیری گفت: سازمان صدا و سیما شکایتی از آقای مدیری مطرح کرد، دلیل این شکایت و اتهام آقای مدیری انتشار یک ویدئو در فضای مجازی است. ادعای سازمان این است که پس از آن دیگر امکان پخش تصویر آقای مدیری از صدا و سیما وجود ندارد، در نتیجه دیگر امکان پخش سریال‌هایی که آقای مدیری در آن بازی کردند هم از صدا و سیما وجود ندارد، بنابراین آقای مدیری باید پول تولید این برنامه‌ها بعلاوه آگهی‌های بازرگانی که باید پخش می‌شد ولی حالا دیگر نمی‌شود پخش کنند، با احتساب ضرر و زیان و خسارات تأخیر در تأدیه و پول وکیل و هزینه دادگستری که چند صد میلیارد تومان هم محاسبه کردند، پرداخت کند! یک شکایت دیگر هم از بنده بعنوان تهیه کننده برنامه دورهمی مطرح کردند مبنی بر اینکه شما طبق قرارداد ۲۰ قسمت از دورهمی۵ را چند ماه دیر به سازمان تحویل دادید و بر اساس قرارداد ما الان حساب کردیم شما بیش از ۶۰ میلیارد تومان باید جریمه پرداخت کنید.

وی در ادامه اظهار کرد:  این شکایت ها( شکایت سازمان صداوسیما و تهیه کننده برنامه دورهمی ) در مرحله کارشناسی است و هنوز تصمیمی نگرفتند. نکته جالب اینکه در طول این مدت چندین برنامه مدیری از صدا و سیما پخش شده ولی روند پیگیری پرونده‌ها هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =