آغاز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته فیزیوتراپی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری «توانبخشی» یا «فیزیوتراپی» برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری «توانبخشی» یا «فیزیوتراپی» برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و گفت: پیش از اینکه مقطع دکتری در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ایجاد شود، دانشجویان علاقمند به مقطع دکتری رشته فیزیوتراپی برای تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کردند؛ اما تربیت متخصصان در حوزه توانبخشی با توجه به افزایش سالمندی در کشور ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ایجاد رشته مراقب سلامت و تربیت ۷۱۰ دانشجو برای ارائه خدمت

وی ادامه داد: شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی درباره رشته فیزیوتراپی تصمیم گرفت و تصمیمات این شورا در سال گذشته به تصویب رسید. بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، مقطع دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، مقطع دکتری حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در برخی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی دایر شده است، افزود: دانشگاه‌های محدودی پذیرای دانشجویان این رشته در مقطع دکتری هستند. امیدواریم که با تاسیس و ارتقاء این رشته بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری از فراگیران در این رشته را تربیت کنیم که بتوانند نیازهای مردم در حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی را برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =