کانون مفاخر در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران راه‌اندازی شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت راه‌اندازی کانون مفاخر در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ فرزاد جهانبین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که صبح امروز در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: 10 درصد پذیرش پزشکی کشور از دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد، ضمن اینکه ۴۰ درصد دستیاران تخصصی در کشور نیز از دانشگاه آزاد هستند و این نشان دهنده جایگاه و کار بزرگ دانشگاه ازاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی وارد بازار کار می‌شوند

وی ادامه داد: کانون مفاخر در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران راه اندازی شود و هر ماه تجلیل ها از شخصیت ها و مفاخر علوم پزشکی انجام شود.

جهانبین تصریح کرد: ما در بسیاری از حوزه های هایتک در دنیا نمونه نداریم؛ اما فراموش نکنید عزت نفس و اعتماد به نفس که سوای غرور است، اولین عامل رشد و پیشرفت انسان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تمدن اسلامی افزود: ملتی که گذشته خود را نداند، نمی‌تواند آینده پیشرو داشته باشد، آینده بر دوش گذشته است. به طور مثال در موضوع بیمارستان قطب پیوند کلیه در ایران بیمارستان فرهیختگان است.

جهانبین بیان کرد: در تمدن اسلامی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان بغداد غذا و داروی رایگان به بیمار می‌دادند که پس از مرخصی تا زمان بهبود، از بیمار به لحاظ مالی حمایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه کتاب قانون ابن‌سینا تا سال‌ها مرجع اصلی بوده است؛ تصریح کرد: فقط صرف پزشک شدن کفایت نمی‌کند. ابن سینا می‌گوید هر وقت مشکل داشتم، 2 رکعت نماز می‌خواندم و از خداوند طلب کمک می‌کردم. بنابراین این دوران در کنار علم آموزی و حرفه‌ای‌گری که در کنار پایه عرصه نیز دارد و بهترین فرصت برای رشد جنبه های انسانی است، هر چقدر متدین باشید و خودسازی کنید، رشد اجتماعی بیستری رقم می‌زنید.

جهانبین خطاب به دانشجویان علوم پزشکی یادآور شد: در کنار علم آموزی در کارهای فرهنگی مشارکت کنید؛ چرا که هر چیزی قابل جبران است به جز زمان و بدانید ما به وجود همه شما افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =