حماس و اسرائیل به توافق نزدیک شده‌اند

یک مقام آمریکایی شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که حماس و رژیم صهیونیستی در حال نزدیک شدن به توافق آزادی اسرا هستند اگر چه مذاکرات بی‌ثبات بوده و ممکن است با فروپاشی مواجه شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک مقام آمریکایی خبر داد که حماس و رژیم صهیونستی در حال نزدیک شدن به توافق آزادی اُسرا در مقابل آتش‌بس موقت هستند.

بیشتر بخوانید:

۴۰۰ مقام آمریکایی به حمایت‌های بایدن از اسرائیل اعتراض کردند

این مقام آمریکایی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «با وجود نزدیک شدن به توافق، مذاکرات بی‌ثبات بوده و ممکن است با فروپاشی مواجه شود».

همچنین یک مقام اروپایی به سی‌ان‌ان گفت ما خوشبین هستیم که برخی گروگان‌ها در غزه طی روزها یا هفته‌های آینده آزاد شوند.

یک مقام صهیونیست نیز به شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد مذاکرات در خصوص گروگان‌ها با تلاش‌های قطر، سیا و موساد ادامه دارد.

از سوی دیگر «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست امروز (۱۴ نوامبر، ۲۳ آبان) در مقاله‌ای به نقل از منابع کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد این رژیم و حماس به توافقاتی که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند، نزدیک هستند.

به گفته این منابع، در صورت حل‌وفصل آخرین جزئیات، توافق می‌تواند ظرف چند روز اعلام شود. یک مقام اسرائیلی گفت: طرح کلی توافق شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از این گزارش، تل‌آویو خواستار آزادی همه ۱۰۰ زن و کودک به اسارت گرفته شده در عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین است، اما تعداد اولیه احتمالاً کمتر خواهد بود.به نوشته این گزارش، حماس پیش‌تر اعلام کرده بود آماده است ۷۰ زن وکودک را آزاد کند.

طبق توافقات اولیه، زنان و کودکان اسرائیلی به صورت گروهی همزمان با آزادی زنان و جوانان فلسطینی که اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند، آزاد خواهند شد. مقام مورد استناد واشنگتن پست گفت: این تبادل با یک آتش‌بس موقت احتمالاً پنج روزه همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =