هنیه: رزمندگان ما ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارد کردند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به تلفات و خسارت‌های وارده به صهیونیست‌ها در جنگ اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بعد از اجرایی شدن آتش‌بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت که به برکت استواری و پایداری ملت فلسطین، همگرایی بین گروه‌های مقاومت و حمایت ملت فلسطین از مقاومت توانستیم با اشغالگران مقابله کرده و نقشه‌های آن‌ها را به شکست بکشانیم.

بیشتر بخوانید:

جهاد اسلامی: پاسخ مقاومت به هر گونه نقض آتش‌بس توسط دشمن قاطع است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین افزود: تا زمانی که دشمن به آتش‌بس و موفقیت اجرای آن پایبند باشد خود را ملزم به اجرای توافق می‌دانیم.

هنیه به تلفات و خسارت‌های وارده به صهیونیست‌ها در این جنگ اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما ضرباتی سخت و دردناک به دشمن وارد کردند.

وی از پایداری ملت فلسطین در غزه تمجید کرد و خطاب به آنها گفت: به مردم خود در غزه که با پایداری و مقاومت خود عاملی اساسی در عقب‌نشینی و شکست دشمن و همپیمانانش بودند، درود می‌فرستیم.

هنیه همچنین از مقاومت لبنان ستایش کرد و افزود: به مقاومت اسلامی لبنان که دهها شهید در راه مقابله با اشغالگران تقدیم کرد سلام و درود می فرستم.

وی با ستایش از مردم کرانه باختری گفت: از قهرمانی مردم کرانه باختری در رویارویی با شهرک نشینان صهیونیست تمجید می‌کنم.

هنیه همچنین به ملت یمن و مقاومت عراق که با اقتدار و با شهامت در این نبرد مشارکت داشتند، درود فرستاد.

وی با بیان اینکه «شهدا بهای آزادی، رهایی و استقلال هستند» تاکید کرد: دشمن مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد و عزم و اراده ملت تسلیم ناپذیر فلسطین منجر به آتش‌بس موقت در غزه شد.

سرانجام بعد از گذشت نزدیک به 50 روز از جنگ علیه غزه آتش بس موقت چهار روز در غزه برقرار شد. بر اساس آتش‌بس 4 روزه قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

همچنین قرار است در مقابل هر اسیر اسرائیلی، 3 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد شوند.

طی 4 روز آتش‌بس موقت 50 اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه قطر، اولین گروه از اسرای غیرنظامی ساعت 4 عصر جمعه تحویل گرفته خواهد شد که شامل 13 زن و کودک است.

همچنین قرار است روزانه 200 کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود. بر اساس این توافق، روزانه 4 کامیون سوخت و گاز مایع ( برای پخت و پز) به غزه ارسال خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1207892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =