کوتاهی دستگاه‌ها در رابطه با موضوع آلودگی هوا در مجلس بررسی خواهد شد

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از بررسی مجدد موضوع آلودگی هوای کشور و کوتاهی دستگاه‌های مرتبط در رابطه با این موضوع در جلسه روز یکشنبه این هفته خبر مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون هوای پاک، گفت: ۲۳ دستگاه در زمینه آلودگی هوا نقش دارند که مجلس برابر وظایف نظارتی خود بر عملکرد این دستگاه‌ها و نتایج اجرای قانون نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تشدید آلودگی هوا در ۴ شهر از روز یکشنبه تا سه‌شنبه

رییس فراکسیون حفاظت محیط زیست مجلس در ادامه افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس در جلسه روز یکشنبه هفته پیش رو موضوع آلودگی هوا و میزان پیشرفت عمل به قانون را با حضور همه دستگاه‌های مرتبط بررسی می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران موضوع آتش زدن زباله‌ها است، گفت: بر اساس نظر کارشناسان زباله‌سوزی سهم قابل توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می‌دهد اما علی رغم برخی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مرتبط، متاسفانه هنوز موضوع زباله‌سوزی متوقف نشده است.

وی با اشاره به این که زباله‌سوزی خصوصا در فصول سرد سال موجب ورود حجم قابل توجهی آلودگی و مواد خطرناک و سمی به هوای پایتخت می‌شود، گفت: هرچند گشت‌های شبانه دستگاه‌های مسوول در این زمینه می‌تواند پیشگیرانه باشد ولی باید این موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1210116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =