آشنایی با زمان مصرف و خواص چای کوهی

زمان مصرف چای کوهی به اهداف مصرف آن بستگی دارد؛اما به طور کلی چای کوهی را می‌توان در هر زمان از روز مصرف کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، زمان مصرف چای کوهی به اهداف مصرف آن بستگی دارد. به طور کلی، چای کوهی را می‌توان در هر زمان از روز مصرف کرد، اما بهترین زمان مصرف آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوایند:

علائم زیاده روی در مصرف چای

چای کوهی یک نوشیدنی آرامش‌بخش و نشاط‌آور است که می‌تواند به رفع خستگی و استرس کمک کند. به همین دلیل، بهترین زمان مصرف آن در بعد از ظهر یا شب است.

چای کوهی دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به بهبود هضم غذا کمک کند. به همین دلیل، بهترین زمان مصرف آن بلافاصله پس از غذا است. چای کوهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. به همین دلیل، بهترین زمان مصرف آن در صبح است. چای کوهی دارای خواص چربی‌سوزی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به همین دلیل، بهترین زمان مصرف آن صبح ناشتا یا قبل از خواب است.

خواص چای کوهی برای رحم و قاعدگی و زنان

زنان باردار مجاز به خوردن پشمینه (کلکنه) نیستند چون کشنده جنین است. حتی اگر بخور جوشانده این گیاه را در زیر رحم بدهند سبب سقط جنین خواهد شد. طبق تحقیق دانشمندان مجارستان، چای کوهی سرطان دهانه رحم را در خانم ها درمان می‌کند. دو ترکیب پامی‌فرین ایی (pomiferin E) و متوکسی‌ساکورانتین-۶ (۶-methoxysakuranetin)

در این چای گیاهی بیش از ترکیبات دیگر آن در درمان این بیماری مؤثر هستند. چای کوهی یک گیاه قاعده آور است و می‌تواند چرخه قاعدگی و میزان خونریزی خانم ها را در این دوران تنظیم کند.

خواص چای کوهی برای مردان

جوشانده و دم‌کرده چای کوهی در افزایش تعداد اسپرم آقایان بسیار مؤثر است. مصرف روزانه یک تا دو لیوان از این دمنوش گیاهی به آقایان توصیه می‌شود. مصرف روزانه یک یا دو لیوان چای کوهی برای مردانی که از ضعف قوای جنسی رنج می برند مفید است و سبب تقویت قوای جنسی آنها می شود.

خواص چای کوهی برای عفونت

اگر به بیماری های عفونی مبتلا شده اید، سرما خورده‌اید یا آنفولانزا دارید، چای کوهی را امتحان کنید. این گیاه خلط آور طبیعی است و گلو درد های شما را درمان می‎کند. البته طبق تحقیق دانشمندان، این گیاه روی ویروس ایدز هم اثر مثبت می‌گذارد؛ مصرف چای کوهی در بیماران مبتلا به ایدز سبب تقویت سیستم دفاعی بدن آن ها می‌شود.

خواص چای کوهی برای ریه

درمان کننده آسم ، تنگی نفس، درد صورت، درد عصب سه قلو و درد سینه است. تورم ریوی و خون‌ریزی ریه را درمان می‌کند. در درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند. سیاه سرفه را از بین می‌برد.

خواص چای کوهی و کاکوتی

البته ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی یک فنجان دم‌کردهٔ چای کوهی و کاکوتی به‌اندازه یک فنجان چای سبز نیست.

اما به‌دلیل ویژگی زیست‌فراهمی آن، با چای سبز قابل مقایسه است. برای از بین رفتن اضطراب و داشتن خواب راحت قبا از خواب یک فنجان دمنوش کاکوتی و چای کوهی بنوشید. این دمنوش برای افزایش یادگیری و تقویت حافظه و افزایش تمرکز به شدت توصیه می شود. دارای خواص ضد التهاب و ضد سرطانی است.

چای کوهی در کجا یافت میشود

این گیاه در ارتفاعات ۱۹۰۰ تا ۳۳۰۰ متری از سطح دریا، به صورت پراکنده و در مواردی به صورت لکه‌های متراکم در سطوح کم رویش دارد. فراوانی این گونه در مناطق کم شیب و به ویژه در یال‌های مناطق کوهستانی بیشتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =