آموزش آشپزی / بهترین روش پخت مرغ که باید بدانید

یکی از روش‌های خاص پخت مرغ روشی است که طی آن مرغ با سسی غلیظ و مزه‌دار شده طبخ می‌شود که در این مطلب به آموزش تهیه این مرغ خوشمزه می‌پردازیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر من به تعداد آشپزهای دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه موساکا غذای لذیذ لبنانی

اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. در این روش مرغ همراه با سس غلیظی از سبزیجات داخل ماهی تابه پخته می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری دارد که توصیه می‌کنیم حتما یکبار آن را امتحان کنید و از چشیدن این طعم جدید در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب با آموزش پخت یک مرغ خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم
ساق و بال مرغ: به تعداد لازم
پیاز درشت: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
فلفل تند: ۱ عدد
سیر: ۴ حبه
آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه
برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا پیازها را خرد کنید. ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید. پیازهای خرد شده را داخل روغن بریزید و ۱ دقیقه تفت بدهید، سپس گوجه فرنگی‌ها را به صورت درشت خرد کنید و همراه با حبه‌های سیر و فلفل سبز خرد شده به پیاز اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه مواد را داخل روغن تفت بدهید. حالا ماهی تابه را از روی حرارت اجاق گاز بردارید و سبزیجات را داخل دستگاه غذاساز بریزید و پاپریکا، نمک و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و دستگاه را سی ثانیه روشن کنید تا مواد کاملا پوره شوند.

در مرحله بعد با یک چاقوی تیز روی ساق و بال‌های مرغ چند شیار عمیق ایجاد کنید. سس آماده را روی تکه‌های مرغ بریزید و با دست مرغ‌ها را ماساژ بدهید تا مواد کاملا به خورد مرغ‌ها برود. داخل همان ماهی تابه که سبزیجات را تفت داده بودید، یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و تکه‌های مرغ مزه‌دار شده را داخل روغن بگذارید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا مرغ با حرارت کم بپزد. حدودا ۴۵ دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید. مرغ خوشمزه و خاص شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید با زرشک پلوی زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ وقتی می‌خواهید مرغ بخرید، حتماً جاهایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زودتر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد. به طور کلی برای تهیه این غذا مرغ تازه مناسب‌تر است.

۲ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیازها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالادها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیازهای قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =