پیش‌بینی افزایش ۱۲۰ درصدی بازار کشاورزی هوشمند در ۵ سال آینده

ارزش بازار کشاورزی هوشمند در سراسر جهان از حدود ۱۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد که نشان‌دهنده رشد ۱۲۰ درصدی در ۵ سال است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کشاورزی هوشمند برای افزایش بهره‌وری کشاورزی، رسیدگی به مسائل مبتنی بر کشاورزی، مانند تقاضای مواد غذایی، و ایجاد ارتباط بیشتر و هوشمندسازی مزارع استفاده می‌شود. انتظار می رود ارزش بازار کشاورزی هوشمند در سراسر جهان از حدود ۱۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۳۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

هزینه‌های هنگفت کشاورزی هوشمند

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش پیشگیری از بحران گرسنگی با کشاورزی هوشمند ۱۲ کشور پیشرفته در زمینه فناوری کشاورزی را معرفی کرد. همچنین در گزارش بزرگترین مانع هوشمندسازی کشاورزی چیست؟ به بیان مشکلاتی که در مسیر توسعه کشاورزی هوشمند قرار دارد، پرداخت. در ادامه به بررسی صنعت کشاورزی هوشمند و ارزش بازار آن می‌پردازیم.

تامین مالی کشاورزی هوشمند

بودجه برای فناوری کشاورزی برای مبارزه با بسیاری از مشکلاتی که کشاورزان ممکن است با آن مواجه شوند، مانند آفات و مشکلات آب و هوایی مهم است. کشاورزی هوشمند همچنین می‌تواند به کشت محصولات در اقلیم‌هایی که به طور سنتی برای کشاورزی مناسب نیستند، کمک کند. مجموع بودجه جهانی برای فناوری کشاورزی بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ بیش از سه برابر شد و از ۵۳ میلیارد دلار فراتر رفت. بودجه در سال ۲۰۲۲ دوباره کاهش یافت و به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید. در میان کشورهای اروپایی، بریتانیا بیشترین سرمایه گذاری را در فناوری کشاورزی و مواد غذایی انجام داد و پس از آن فرانسه و آلمان قرار دارند.

جدول زیر ارزش بازار کشاورزی هوشمند در جهان در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ را نشان می‌دهد؛

پیش‌بینی افزایش ۱۲۰ درصدی بازار کشاورزی هوشمند در ۵ سال آینده

این آمار ارزش بازار کشاورزی هوشمند را در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ نشان داده و پیش‌بینی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ را ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی کشاورزی هوشمند از حدود ۱۵ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۳۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد.

کارشناسان معتقدند که کشاورزی هوشمند بخشی از یک حرکت جدید برای بهبود شرایط جهان است. آمارهای جهانی در حوزه کشاورزی هوشمند نشان می‌دهد که انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی کشاورزی هوشمند تا سال ۲۰۲۲ به ۲۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

استفاده فقط ۴ درصد کشاورزان بالای ۶۵ سال از کشاوزری هوشمند

به عقیده کارشناسان، تولید جهانی کشاورزی باید تا سال ۲۰۵۰ حدود ۶۹ درصد افزایش یابد تا نیازهای جهان در حال رشد را برآورده کند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از کشاورزان ۲۵ تا ۳۴ ساله در حال حاضر از نرم افزار مدیریت مزرعه استفاده می‌کنند، در حالی که فقط ۴ درصد از کشاورزان بالای ۶۵ سال از نرم افزارهای مدیریت مزرعه بهره می‌برند. به علاوه ۵۷۰ میلیون کشاورز هنوز از برنامه های کشاورزی هوشمند استفاده نمی‌کنند.

فربد ثابت عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره ضرورت فرهنگسازی برای کشاورزی هوشمند تصریح کرد: جایگزین کردن ابزارها و روش‌های قدیمی اغلب با مشکلاتی همراه است. یکی از بزرگترین موانع و مشکلات هوشمندسازی کشاورزی، مقاومت روانی و ذهنی افراد نسبت به تغییر خود است. البته هر تغییری با مشکلاتی مانند هزینه‌بر بودن، همراه است. با این وجود، یکی از بزرگترین موانع، آگاهی و شناخت ناکافی افراد از ابزارهای هوشمندسازی و چگونگی استفاده از آن‌ها است.

هوشمندسازی کشاورزی به سرعت در جهان در حال رشد است. به طوری که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ارزش بازار کشاورزی هوشمند تا سال ۲۰۲۵ به ۴۴ میلیارد دلار خواهد رسید و این نشان‌دهنده رشد ۱۲۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است. با توجه به ضرورت توسعه کشاورزی کارشناسان معتقدند که فرهنگسازی برای استفاده از ابزارهای هوشمند اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =