دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های سبز قرار گرفت

رئیس دبیرخانه پایش آزاد و مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان از قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در رتبه بندی جهانی دانشگاههای سبز خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم فتایی رئیس دبیرخانه پایش آزاد و مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان در حاشیه مراسم هفته درختکاری گفت: در راستای تراز ملی محیط زیست، کمیته راهبری دانشگاه سبز در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شروع به کار کرده است و در همین راستا دانشگاه موفق به اخذ امتیازات لازم جهت رتبه‌بندی جهانی green metric شد.

فتایی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های کمیته راهبری دانشگاه سبز در زمینه فضای سبز دانشگاه می‌باشد که با کاشت درخت، گل و گیاه های مختلف در محوطه دانشگاه انجام می گیرد. فعالیت دیگر این کمیته در زمینه بازیافت زباله از مبدا می باشد که مراحل اولیه آن با جداسازی سطلهای زباله تر و خشک در طبقات دانشکده ها انجام شده و در مرحله بعد سطلهای مربوطه در اتاقهای اداری و کلاسهای درس تعبیه خواهد شد.

مجری برنامه علمی آب و انرژی های دامنه سبلان با اشاره به وقوع بلایای طبیعی مثل سیل، طوفان و ریزگردها گفت: بسیاری از این بلایا به دلیل نبود پوشش گیاهی می‌باشد که با فرهنگ سازی صحیح و همچنین مقابله با قاچاقچیان درخت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی در طبیعت می توان مانع پیشرفت آن شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها باید با درختکاری و همچنین ایجاد پوشش گیاهی مانع وقوع این بلایای طبیعی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1223425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =