معرفی بهترین گل‌های آپارتمانی برای داخل منزل

خانه محفلی برای دور شدن از خستگی‌ها و پرورش انرژی‌های مثبت است. زمانی که با کوله‌باری از افکار مغشوش از سر کار به خانه برمی‌گردید،‌ انتظار محیطی گرم و صمیمی را دارید که حال و هوایتان را عوض کند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که سبب لذت بردن هر چه بیشتر شما از خانه می‌شود، دیزاین و چیدمان آن است. مثلاً تابه‌حال به خرید چند نوع گل و گیاه فکر کرده‌اید؟ می‌دانید که این اقدام ساده و کوچک چقدر می‌تواند در زیبایی منزل شما اثرگذار باشد؟ اگر تاکنون برای خرید گل و گیاه آپارتمانی اقدام نکرده‌اید، همراه ما باشید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گل‌ها نمادی از زیبایی محض هستند و به همین خاطر در هر محیطی می‌توانند انرژی‌بخش باشند. اگر چند گلدان گل را در محیط زندگی خود قرار دهید، بعد از چند روز خواهید دید که چه تغییر شگفت‌انگیزی در حال و هوایتان ایجاد شده است. حتی بعد از مدتی گل‌ها را مثل فرزندان خود دوست خواهید داشت و به آن‌ها مهر می‌ورزید. بااین‌حال، اغلب گل‌ها به مراقبت‌های خاصی نیاز دارند که در صورت عدم توجه به آن‌ها، مشکلات عمده‌ای برای گل ایجاد می‌شود که درنهایت به از بین رفتن آن‌ منجر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که هنگام جابه‌جایی گیاهان آپارتمانی باید رعایت شوند

انواع خاصی از گل‌ها نیز وجود دارند که برخلاف معمول، بسیار ساده‌تر رشد می‌کنند. درحقیقت، این گل‌ها به شرایط خاصی نیاز ندارند و با کمترین نگهداری نیز می‌توان آن‌ها را رشد داد. به عنوان مثال می‌دانیم که مشکل دسترسی به نور زیاد در خانه‌های آپارتمانی بسیار شایع است. ازآنجاکه اغلب گل‌ها در نور زیاد رشد می‌کنند، در خانه‌های آپارتمانی به سرعت می‌خشکند و نمی‌توان آن‌ها را پرورش داد. گل‌های آپارتمانی انواع خاصی از گل‌ها هستند که باتوجه به گونه و دسته، به نور کمتری نیاز دارند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی در کمترین میزان نور نیز رشد دهید و از وجود آن‌ها لذت ببرید. تنها کافی است انتخاب مناسبی داشته باشید و از میان انواع گل و گیاه آپارتمانی، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

معرفی بهترین گل و گیاه آپارتمانی برای نگهداری

اگر قصد خرید گل و گیاه برای منزل خود را دارید، حتماً پیش از خرید به‌خوبی تحقیق کنید. گاهی اوقات علی‌رغم هزینه زیادی که برای خرید گل‌های آپارتمانی می‌پردازید، نتیجه دلخواه را نمی‌بینید و پس از مدتی گل‌ها می‌خشکند. گل‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانند انتخاب مناسبی برای خانه‌های آپارتمانی باشند.

گل سانسوریا

یکی از بهترین گل و گیاه آپارتمانی است که در شرایط گوناگون تاب می‌آورد. سانسوریا به عنوان یک گیاه آپارتمانی لوکس شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد. به احتمال زیاد انواعی از این گل زیبا را در خانه و محل کار اطرافیانتان دیده‌اید. برگ‌های سانسوریا سبز و بلند هستند و دور آن‌ها به رنگ زرد در می‌آید. این گل‌ها حتی تا چند هفته بدون هرگونه رسیدگی دوام می‌آورند و ازاین‌رو برای خانه‌های آپارتمانی فوق‌العاده‌اند. گل سانسوریا می‌تواند فرمالدهیدی که از فرش و قالیچه ساطع می‌شود را نیز تصفیه کند. سانسوریا به نور و آب زیادی نیاز ندارد و به‌راحتی می‌توان آن را در انواع محیط‌ها نگهداری کرد.

گل فیلودندرون

اگر نور خانه‌تان در حد مطلوبی است، اما ممکن است چند مدتی را در منزل نباشید، فیلودندرون انتخاب مناسبی است. این گیاه برگ‌های سبز پهنی دارد که باید در معرض نور متوسط تا زیاد قرار بگیرند؛ اما نیاز به آبیاری زیادی ندارند. آبیاری فیلودندرون باید تنها زمانی انجام شود که خاک آن کاملاً خشک باشد.

گل سینگونیوم

بهترین گل و گیاه آپارتمانی که می‌توانید در خانه خود نگهداری کنید، گل سینگونیوم است. این گل یکی از لوکس‌ترین گیاهان آپارتمانی بوده و شرایط نگهداری ساده‌ای دارد. برای نگهداری از گل سینگونیوم باید آن را در محیطی به دور از نور مستقیم قرار دهید. نور مستقیم می‌تواند گل را به مرور زمان از بین ببرد. بااین‌حال نیاز به نور غیرمستقیم دارد و نباید آن را در تاریکی رها کنید. سینگونیوم همچنین به آب کمی نیاز دارد و تنها زمانی باید آبیاری شود که خاک آن کاملاً خشک شده باشد. می‌بینید که سینگونیوم بهترین گل و گیاه آپارتمانی لوکس است که می‌توانید برای محل کار یا خانه خود خریداری کنید.

اسکینانتوس

اگر از گیاه‌هان آویزی خوشتان می‌آید، گیاه اسکینانتوس بسیار مناسب است. این گیاه که با نام گیاه رژلب نیز شناخته می‌شود، درون گلدان رشد می‌کند و مانند آبشاری از آن سرازیر می‌شود. برای نگهداری از اسکینانتوس باید آن را در محیطی روشن قرار دهید. اگر می‌خواهید گیاه در فصل بهار شکوفه کند، باید در فصل زمستان آن را در معرض نور مستقیم قرار دهید. برای آبیاری گیاه در فصل بهار و پاییز نیز باید زمان دهید گیاه در بین دو آبیاری خشک شود. در فصل زمستان اسکینانتوس به آبیاری کمتری نیاز خواهد داشت.

بامبو

گیاه بامبو یکی از ساده‌ترین گیاهان برای نگهداری است. این گیاه تقریباً به هیچ نگهداری خاص و ویژه‌ای نیاز ندارد و تحت عنوان گیاه خوش‌شانسی نیز شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بامبو انواع مختلفی دارد و حتی می‌توان به آن شکل داد. به عنوان مثال، بامبوی پیچی یا بامبوی قلبی نمونه‌هایی از این گل‌های جذب هستند. گیاه بامبو توخالی است و برای نگهداری آن می‌توان از آب یا خاک استفاده کرد. باید بدانید که قیمت گل و گیاه آپارتمانی از نوع بامبو چندان زیاد نیست و یک گزینه عالی برای خانه‌ و محل کار محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

علاوه‌بر آنچه در این مقاله گفتیم،‌ چندین و چند گل و گیاه آپارتمانی دیگر نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای زینت بخشیدن به خانه و محل کار خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید این گل‌ها و سایر گیاهان آپارتمانی را دارید، خوب است به سایت ایمالز مراجعه کنید. وب‌سایت ایمالز بستر ارتباط با فروشندگان مختلف را فراهم می‌کند تا بتوانید بهترین فروشنده را پیدا کنید. شما می‌توانید سفارشات خود را به صورت اینترنتی از طریق این وب‌سایت به ثبت برسانید و درنهایت محصول مدنظر را از فروشگاه انتخابی خود، درب منزل دریافت کنید. همین حالا سری به سایت زده و گل‌های آپارتمانی مدنظر خود را جستجو کنید. تنوع فروشندگان و محصولات در این سایت، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

منبع: فوت و فن

انتهای پیام/

کد خبر: 1231572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =