غضنفرآبادی: بیش از ۲۰۰ نماینده به ریاست قالیباف رای می‌دهند

غضنفرآبادی گفت: احتمال قوی می‌دهم فراکسیون انقلاب اسلامی با قدرت از ریاست آقای قالیباف حمایت ‌کند و ایشان بالای ۲۰۰ رای بیاورد. 

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: اساس‌نامه‌ای که برای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم تهیه کرده‌ایم هنوز به رای مجمع عمومی گذاشته نشده است اما بر اساس اطلاعات دوره‌های گذشته، عرض می‌کنم هر کسی که فرم فراکسیون را پر کند و به تعهدات فراکسیون و اساس‌نامه ملزم باشد، می‌تواند عضو شود.

بیشتر بخوانید؛

قالیباف، ذوالنوری یا متکی؛ شانس چه کسی برای ریاست مجلس

غضنفرآبادی تصریح کرد: همه نیروهای انقلاب در این فراکسیون عضو هستند و مثل گذشته بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس است.

وی درباره تعداد فراکسیون‌های اصلی مجلس گفت: تعداد فراکسیون‌های مجلس مثل دوره های گذشته زیاد است ولی فراکسیون انقلاب اسلامی، فراگیر خواهد بود.

غضنفرآبادی در پاسخ به این پرسش که آیا آمار قریب به صد نفری مستقلین و اصلاح‌طلبان مجلس، فراکسیون جداگانه‌ای تشکیل خواهند داد؟ گفت: این افراد به شکل «مستقل» وارد مجلس شده‌اند اما الزما به این معنا نیست که در فراکسیون انقلاب اسلامی حضور نیابند، عمده این افراد در فراکسیون انقلاب اسلامی حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: احتمال قوی می‌دهم که فراکسیون انقلاب اسلامی با قدرت از ریاست قالیباف حمایت می‌کند و ایشان رای بالایی هم خواهد آورد.

غضنفرآبادی درباره احتمال رای ندادن برخی نمایندگان لیست امناء به قالیباف گفت: سلایق متفاوت است اما مجموع افرادی که از لیست‌ شانا، امناء و ... به مجلس راه پیدا کرده‌اند از ریاست آقای قالیباف حمایت می‌کنند.

نماینده مردم بم در مجلس دوازدهم درباره میزان حمایت نمایندگان منتسب به لیست پایداری و شریان از ریاست «مجتبی ذوالنوری» گفت: دقیق مشخص نیست، به هر حال ممکن است برخی از این افراد از ریاست آقای ذوالنوری حمایت کنند و برخی دیگر نیز از ریاست آقای قالیباف حمایت کنند.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی درباره راهبرد این فراکسیون در مجلس دوازدهم گفت: در اساس‌نامه یک دستورالعمل برای پیش برد لوایح، طرح‌ها و مباحثی که بتوانیم در صحن علنی، اطلاع‌رسانی دقیق درباره آن انجام دهیم، وجود دارد. همچنین در این اساس‌نامه دستورالمعمل درباره موضوعاتی که بتواند کمک حال مجلس باشد نیز وجود دارد

غضنفرآبادی در پایان درباره میزان احتمالی آرای قالیباف گفت: برای ریاست آقای قالیباف بالای ۲۰۰ رای پیش‌بینی می‌کنم.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته مورخ یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳، در جریان برگزاری نشست فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم، موسی غضنفرآبادی با رای اعضا برای یک سال به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شد. تاکنون ۱۷۸ نماینده در فراکسیون انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =