استادان بسیجی باید از انحرافات فکری دانشجویان جلوگیری کنند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: یکی از وظایف استادان بسیجی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پاسخگویی به شبهات دانشجویان و جلوگیری از انحراف به‌ویژه انحراف تاریخ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمد روزبهانی در نخستین نشست شورای منطقه‌ای نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی و سیاسی در واحد گرگان با اشاره به فرموده امام خمینی‌(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است، گفت: تبلور فرهنگ اسلامی و ظهور آن در دانشجو وابسته به وجود استادان و کارکنان مؤمن به‌عنوان هدایتگر این قشر در عرصه علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ اسلامی است.

روزبهانی افزود: مهم‌ترین وظیفه انبیای الهی انسان‌سازی است و امام خمینی(ره) نیز آن را مختص به دانشگاه دانسته‌اند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود»، این وظیفه‌ سنگین بر دوش جامعه دانشگاهی است و مجموعه دانشگاهی باید گام‌های استواری در برآورده شدن این هدف بردارد.

وی، کار گروهی را مبنای دینی و ضرورتی در رسیدن به اهداف عالی تشکل‌ها دانست و بیان کرد: تشکل‌های  اسلامی سیاسی نمونه عینی کارکرد دینی و عملکردی به‌صورت جمعی است و در پرتو بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی می‌توان به‌سوی اسلامی شدن هرچه بیشتر دانشگاه و دانشگاهیان پیش رفت.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، جریان‌سازی و پاسخ به شبهات توسط استادان را از نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر نگاه تربیتی در معنای عام آن، یکی دیگر از وظایف استادان بسیجی و مؤمن پاسخگویی به شبهات دانشجویان و جلوگیری از انحراف به‌ویژه انحراف تاریخ است.

وظیفه خطیر دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای مأموریت مقام معظم رهبری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای مأموریت خطیر مقام معظم رهبری یادآور شد: حضور داوطلبانه استادان فرهیخته در تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی یکی از راه‌های اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به دانشگاهی در تراز انقلاب است.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری مطرح کرد: با توجه به وجود شرایط ویژه کشور که متأثر از شیوع ویروس کروناست، می‌توان فعالیت تشکل‌ها را در فضای مجازی پیش‌بینی کرد.

وی با بیان تأثیرگذاری فضای مجازی بر فضای اجتماعی گفت: در شرایط فعلی که فضای حقیقی متأثر از فضای مجازی بوده و تأثیرگذاری آن بر فضای حقیقی بیش از پیش عینیت پیدا کرده است، حضور استادان در قالب تشکل‌های سیاسی و فرهنگی می‌تواند مفید و راهگشا باشد.

سیدحمید مهدیون معاون مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد ذوالفقاری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و معاونان فرهنگی مراکز استان‌های گلستان، گیلان، قم، خراسان شمالی، زنجان و قزوین در نخستین نشست شورای منطقه‌ای نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی و سیاسی  حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075219

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =