مقاوم سازی ۲۱ هزار خانه روستایی در استان تهران

مدیرکل دفتر روستایی استانداری تهران از مقاوم سازی ۲۱ هزار خانه روستایی در استان تهران ظرف مدت سه سال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، معصومه پرندوار در تشریح خدمات ارائه شده به روستاییان و روند تکمیل زیرساخت روستاهای استان تهران، گفت: همه ما در خصوص اقداماتی که در زمینه روستاها انجام شده واقف هستیم که سیما و منظر امروز روستاها هیچ شباهتی به روستاهای پیش از انقلاب ندارد. در موضوع عمرانی سیما و منظر و خانه بهداشت و درمانی و ۹۵ درصد در حوزه زیرساخت‌ها کار انجام شده چنانکه تحلیل گران توافق نظر دارند که اوضاع روستاهای ایران به مراتب تغییرات شگرفی را داشته است.

وی افزود: امروز با وجود تحریم‌ها این اتفاقات رخ داده و نظام در حوزه روستایی سخاوت به خرج داده و در فیروزکوه برای گازرسانی اقدامات خوب و قابل تقدیری اتفاق افتاده و امروز در روستاها زیبا سازی و آسفالت و ساختمان‌های چند منظوره دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بخش مهمی که همه دنیا در روستاها به دنبال آن هستند اشتغال است چرا که وقتی توسعه پایدار روستایی را می‌گوئیم فقط اشتغال نیست، بلکه اقتصاد روستایی است و اشتغال یکی از شاخه‌های اقتصاد محسوب می‌شود و وقتی می‌گوئیم اشتغال تحول یافته منظورمان یک محصول تک رقمی نیست و باید بدانیم که مشکلات کشوری بدون نگاه به حوزه روستایی حل نخواهد شد چرا که روستا حوزه امن تولید مواد غذایی و فرهنگ ساز محسوب می‌شود.

پرندوار با اشاره به اقدامات خوبی که در روستاها صورت گرفته به مقاوم سازی خانه‌های روستایی اشاره کرد و افزود: طی سه سال اخیر ۲۱ هزار خانه روستایی مقاوم سازی شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =