شیاد اینترنتی دو روز بعد از آزادی، دوباره دستگیرشد

پلیس فتا پایتخت از دستگیری مجرم سابقه‌دار سایبری خبر داد که دو روز بعد از آزادی از زندان دوباره دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که یک روز قبل از کلاهبرداری از زندان آزاد شده و بعد از اولین کلاهبرداری مجددا روانه زندان شد.  

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح خبر فوق اظهار داشت:  یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه وادعا داشت که برای خرید اینترنتی به درگاه یکی از بانک ها هدایت شده و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته اما بعد از آن مبلغی از حساب بانکی‌ اش به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

وی عنوان کرد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد، بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده، با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می کند، برای خرید اقدام کرده است در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار شده است.

 رئیس پلیس فتا گفت: بلافاصله پس از ثبت شکایت این فرد رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و اقدامات همه جانبه برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد.

وی گفت:تحقیقات‌ کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق یا سارقین با ایجاد یک سایت خرید و فروش پوشاک و راه اندازی یک درگاه جعلی مبلغی را از حساب بانکی مالباخته به صورت اینترنتی برداشت کرده اند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و تکمیلی مهندسان سایبری پلیس فتا مجرم در فضای مجازی شناسایی و در یکی از محله های جنوبی تهران دستگیر شد ‌و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام سایبری اضافه کرد: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجه شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و گفت، دو روز قبل از زندان آزاد شدم و هرگز فکر نمی کردم به این سرعت توسط پلیس دستگیر شوم.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: چنانچه قصد خرید اینترنتی دارید، حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند، همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =