کتابخانه تخصصی معارف در استان هرمزگان راه اندازی شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان هرمزگان با اشاره به بنیه قوی دینی دانشجویان این استان خواستار راه اندازی کتابخانه تخصصی معارف اسلامی شد و افزود: این کتابخانه تخصصی باید با پشتوانه همه دانشگاه به شکل مطلوب، جامع و اصیل شکل بگیرد و همه ی دانشگاه های استان باید در ساماندهی آن نقش محسوس و ملموسی داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) ، حجت الاسلام و المسلمین عباس تقوی در نشست خود با مدیران گروه های معارف اسلامی دانشگاههای استان هرمزگان که به میزبانی دانشگاه آزاد بندرعباس و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت بنیانگذار  و معمار انقلاب حضرت امام راحل(ره) با اشاره به اینکه در استان هرمزگان بیشترین دانشجو ها متعلق یه دانشگاه آزاد واحد اسلامی بندرعباس می باشد و زمینه لازم برای انجام فعالیت های پژوهشی، فرهنگی. مشاوره ای فراهم است،  افزود: مدیر گروه معارف این دانشگاه باید به عنوان هماهنگ کننده استانی این گروه، نقش فعال و پویای در برگزاری منظم جلسات، شورای سیاستگذاری، انجام امور فرهنگی، هماهنگی و همکاری داشته باشد.

وی رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه ها را مهم دانست و گفت همه وظیفه داریم  برابر با بخشنامه در انجام امور  خدمت کنیم  و دانشگاه ها نیز باید  بر اساس سوابق تدریس حق الزحمه این اساتید  را به موقع پرداخت کنند.

حجت الاسلام  تقوی  با ارائه پیشنهاداتی گفت: لازم است تا گروه معارف در دانشگاه ها با همکاری معاونت  فرهنگی دانشگاه و دفتر نهاد رهبری به شناسایی نیروهای کارآمد و اثرگذاردر حوزه فرهنگ، آموزش و پژوهش اسلامی توجه ویژه ای کند.

استاد حوزه و دانشگاه، تولید محتوا، بستر سازی مناسب، اشاعه برنامه های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر زمینه های مورد پژوهش و توجه قلمداد کرد و گفت: باید در کنار  این امور تعریفی یک دست و جامع نیز از برنامه های فرهنگی و اجتماعی ارائه دهیم که در آن تاثیرگذاری، جذابیت، نوآوری و پویایی کاملا مشهود و آشکار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز ضمن آمادگی هر گونه همکاری در حوزه های بیان شده گفت: گروه معارف این دانشگاه با حضور پر رنگ در اندیشکده های علوم انسانی اسلامی، هیئت های اندیشه ورز  و با همکاری تنگاتنگ با دفتر نهاد رهبری و حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کارنامه قابل قبولی ارائه کرده است.

 احسان کامرانی، احراز صلاحیت و دارا بودن  ویژگی های علمی و دینی را همراه با دارا بودن مجوز تدریس از دفتر  نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها را  از مهمترین شاخصه های لازم برای اساتید گروه معارف برشمرد و تاکید کرد: توجه به این اصول  می تواند ما را در شناسائی افراد شایسته و لایق در حوزه اخلاقی و دینی کمک کند.

وی انسجام و تقویت این گروه را در تمام واحد های دانشگاهی یک امر واجب دانست و افزود:  مدیران گروه معارف باید با داشتن  انسجام لازم  و تقویت این گروه در تمام واحدهای دانشگاهی استان به وظیفه دینی و اخلاقی خود به نحو احسن و شایسته همت گمارند.

کامرانی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با محوریت اساتید گروه معارف را مهم دانست و بیان کرد:  دانشگاه آزاد بندرعباس با داشتن بستر مناسب برای اجرای این کرسی ها از طرح‌های پژوهشی اساتید استقبال می کند  و لازم است تا این طرح با نظارت و محوریت این اساتید به صورت کرسی آزاد اندیشی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

مدیر گروه معارف و هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد بندرعباس نیز گزارشی از روند برنامه های انجام شده ارائه کرد و گفت: کیفیت بخشی به برنامه  ها گروه معارف و تشکیل یک کارگروه فعال در هر شهرستان و جمع بندی نتایج حاصل از این نشست ها  در مرکز استان  از پیشنهاداتی است که اگر عملی شود می تواند نتایج خوبی در بر داشته باشد.

حجت الاسلام مصطفی عامری، ضمن اعلام آمادگی در انسجام بخشی و تشریک مساعی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اظهار کرد: دانشگاه آزاد بندرعباس آمادگی دارد تا از پتانسل و ظرفیت های خود برای ارئه خدمات به سایر دانشگاه ها سهیم باشد.

این جلسه با اظهار نظر مدیران گروه معارف و ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به نتیجه مطلوب  پایان یافت.

کد خبر: 1088615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =