گسترش دفاتر صندوق نوآوری و شکوفایی در کشورهای همسایه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تا انتهای سال جاری دفاتر صندوق نوآوری و شکوفایی در کشورهای ارمنستان، افغانستان و عراق افتتاح خواهد شد.

علی وحدت در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه جهش صادرات دانش بنیان در اولویت برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد، گفت: برای تحقق این امر ابزارهای مختلفی از جمله جوایز صادراتی و تسهیلات ویژه برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی کمک‌های بلاعوض برای اخذ تاییدیه‌های فنی خارجی که تسهیل کننده و کمک کننده هستند تا شرکت‌های دانش بنیان که این تاییدیه‌ها را دارند، ساده‌تر محصولات خود را صادر کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در خصوص سایر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به صادرات محصولات دانش بنیان تصریح کرد: کمک های بلاعوض برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، کمک‌های بلاعوض برای  اعزام هیئت به خارج از کشور و افتتاح دفاتر عرضه محصولات نوآوری در خارج از کشور از حمایت این صندوق است.

وی درباره تعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با کشورهای همسایه و منطقه عنوان کرد: هفته گذشته دفتر این صندوق در کنیا افتتاح شد و حدود یکسال پیش نیز دفتری در کشور آذربایجان دایر شد. همچنین تا انتهای سال جاری نیز دفاتر ایران در کشورهای ارمنستان، افغانستان و عراق نیز به امید خدا افتتاح خواهد شد.

وحدت در پاسخ به این پرسش که «نظر شما درخصوص سرمایه گذاری و ورود بخش‌های دولتی مانند بانک‌ها در حوزه فناوری و نوآوری چیست؟»، گفت: بانک‌ها در تامین سرمایه و حل مشکلات مالی حوزه فناوری تاثیرگذار هستند؛ اما در نهایت ما نیاز به ورود نهادهای تخصصی در این حوزه داریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نهادی تخصصی است که در این حوزه می‌تواند فعالیت‌های پژوهشی و تاثیرگذاری داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =