صندوق حمایت از سربازان منقضی از خدمت تاسیس می‌شود/ مهارت‌آموزی حافظان امنیت کشور

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح گفت: صندوق حمایت از سربازان منقضی از خدمت باهدف تسهیل‌گری در مهارت‌آموزی تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صندوق حمایت از سربازان منقضی از خدمت باهدف تسهیل‌گری در مهارت آموزی تاسیس می‌شود.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان اظهار کرد:  قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه قصد دارد در آینده صندوق حمایت از سربازان منقضی از خدمت را با هدف تسهیل‌گری در مهارت آموزی افراد تاسیس کند تا در حوزه مالی وابسته به بانک‌ها نباشد.

وی افزود: مشکل اساسی سیستم آموزشی کشور این است که بیشتر به تئوری پرداخته می‌شود و مباحث عملی، فکری و خلاقیت کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه دانشجویان باید ایده‌ها و نظرات خود را پیاده‌سازی کنند، گفت: دانشجویان با پیاده سازی ایده‌های خود می‌توانند در آینده کسب و کار ایجاد کنند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه عنوان کرد: این قرارگاه بستری برای پیاده‌سازی سازی تفکر ابتکار و خلاقیت سربازانی فراهم شده که برای امنیت کشور تلاش می‌کنند.

سردار کمالی درباره فرهنگ پشت میز نشینی افراد تحصیلکرده یادآور شد: دانشجویان باید بدانند که تنها اشتغال و درآمد زایی در کارمندی و استخدام‌های دولتی خلاصه نمی‌شود. 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: افراد می‌توانند مهارت‌هایی که در حوزه صنعت، آی تی، کشاورزی و دامداری یاد می‌گیرد، کسب و کار ایجاد کرده و کارآفرین باشند. این افراد می‌توانند برای سایر افراد نیز ایجاد اشتغال کنند و آمار بیکاری در کشور را کاهش دهند.

 وی درباره حمایت‌ها قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان بیان کرد: این قرارگاه تلاش دارد تا محیط و بستری برای آموزش مجازی فراهم کند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: این قرارگاه تا هشت سال بعد از اتمام دوران سربازی نیز حامی افراد بوده تا تسهیل‌گری، هدایت و حمایت لازم از آنها را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در دوران سربازی موفق به ساخت محصول می‌شوند، گفت: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان تلاش دارد تا با رایزنی با بانک‌های مختلف و امضای تفاهم نامه جوانان را به سمت ساخت مدل و درآمدزایی هدایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =