توافق آمریکا و اسرائیل برای تعویق انتخابات فلسطین

 دو دستگی میان جنبش فتح فلسطین و انسجام حماس سبب شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای تعویق برگزاری انتخابات فلسطین به منظور ممانعت از پیروزی حماس حرکت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رأی الیوم در مطلبی آورده است: آیا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره تعویق انتخابات فلسطین به منظور ممانعت از پیروزی حتمی حماس به سبب دودستگی جنبش فتح توافق کرده‌اند؟ ناظران امور از واکنش محمود عباس و سفر سرزده وی به آلمان چه می‌گویند؟ بهانه‌های سه‌گانه برای توجیه این تعویق اگر تصمیم آن گرفته شود، چیست؟

این رسانه با اشاره به تماس تلفنی آنتونی بلینکن و گابی اشکنازی وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین، می‌نویسد: آنها امیدوارند که انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین به تعویق بیافتد یا لغو شود زیرا پیروزی حماس تقریباً در آن قطعی شده است.

رأی الیوم نوشت: اگر این صحت داشته باشد و احتمالاً هم صحیح است به مثابه برد و سلامی بر قلب محمود عباس و نزدیکان و اطرافیان وی است زیرا وی محمود عباس هنگامی که خواستار برگزاری انتخابات سه‌گانه قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی فلسطین شد، دچار اشتباهات محاسباتی شد و از کاهش محبوبیت خود و دودستگی داخلی میان جنبش فتح و در مقابل همدلی و انسجام رقیب خود یعنی حماس خبر نداشت هنگامی که خواستار برگزاری انتخابات سه‌گانه قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی فلسطین شد، دچار اشتباهات محاسباتی شد و از کاهش محبوبیت خود و دودستگی داخلی میان جنبش فتح و در مقابل همدلی و انسجام رقیب خود یعنی حماس خبر نداشت.

این رسانه می‌نویسد: محمود عباس این روزها از راهکار تعویق دم می‌زند تا اوضاع به هم ریخته جنبش فتح را سرو سامانی دهد و وقت بیشتری برای شکستن ائتلاف میان مروان البرغوثی اسیر و ناصر القدوه عضو کمیته مرکزی فتح و خواهرزاده یاسر عرفات بیابد.

علت واقعی سفر محمود عباس به برلین چه بود؟

رأی الیوم در ادامه فاش کرد: اخبار واصله حاکی از آن است که علت سفر محمود عباس در چند روز قبل به برلین، معاینات پزشکی نبوده است بلکه رایزنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و راضی کردن آن برای تعویق انتخابات است زیرا اتحادیه اروپا که ۲۰ میلیون برای هزینه‌های برگزاری آن اختصاص داده است به منظور برگزاری آن در موعد مقرر آن فشار وارد می‌کند.

منابعی که با رأی الیوم گفتگو کردند به واکنش صدراعظم آلمان اشاره نکردند و اینکه به این درخواست محمود عباس چه واکنشی نشان داده است را نگفتند.

سه فهرست انتخاباتی فتح

این رسانه در ادامه نوشت: جنبش فتح در این انتخابات با سه فهرست مشارکت خواهد کرد؛ نخست، محمود عباس، دوم الحریه به رهبری ناصر القدوه با حمایت مروان برغوثی و سوم محمد دحلان عضو اخراجی فتح مشابه القدوه. هدف فهرست‌های دوم و سوم یکی است و آن تضعیف محمود عباس است.

یک منبع مسئول جنبش فتح به رأی الیوم اعلام کرد که انتخابات ۲۰۰۶ که حماس در آن پیروز شد تکرار نخواهد شد زیرا باخت فتح به مفهوم از دست دادن قدرت و نمایندگی ملت فلسطین است و پیروزی حماس خط قرمز است.

رأی الیوم در ادامه نوشت: سوال درباره بهانه یا راهکاری است که محمود عباس برای توجیه تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری و چه بسا انتخابات ریاستی و شورای ملی فلسطین به آن روی خواهد آورد؟

بهانه‌های محمود عباس برای به تعویق انتخابات فلسطین

این رسانه آورده است: محمود عباس از همه برگه‌های خود استفاده می‌کند. کسانی که با او طی روزهای گذشته دیدار کردند به خشم و بحران درونی وی اشاره کرد. وی به حسن الشیخ رئیس هیأت امور فلسطینی و هماهنگ کننده با اسرائیلی‌ها دستور داده است که اجازه رفتن ناصر القدوره از رام‌الله به غزه را ندهد تا وی مجبور شود که مسیر طولانی‌تری را از طریق رفتن به قاهره و سپس گذرگاه رفح طی کند مسافتی طولانی که بیش از ۴۸ ساعته خواهد بود در حالی که می‌تواند در صورت صدور مجوز لازم به کمتر از دو ساعت محدود شود.

رأی الیوم در پایان آورده است: بعید نمی‌دانیم که بهانه محمود عباس برای تعویق برگزاری انتخابات؛ عدم اجازه مقامات صهیونیست به برگزاری انتخابات در قدس اشغالی یا شیوع کرونا یا عدم وجود شرایط بین‌المللی لازم یا همه این دلایل باشد و از صدور دستور تعویق برگزاری این انتخابات طی روزهای آتی غافلگیر نخواهیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =